Franezi putin apoi ambriaj si reduci pana cand opresti, alta optiune in mers e sa lasi masina cu frana de motor apoi reduci treapta cand vezi ca maraie putin motorul fara sa apesi frana.
Fara suparare! Dar pentru ce platesti instructorul? Intreaba-l pe el fara Jena! ca toti am fost la inceput! Daca ai unu de fan atuncea schimba-l! Succes!
Cand e cazul sa incetinesti, pisti usor frana de mai multe ori 2-3, deci apesi-ridici, apesi-ridici, dar usor nu sa te duci in nas, apesi ambreiajul pana la fund, schimbi viteza care o cere motorul.dar asta o inveti mai tarziu-zgomotul motorului dupa viteza.lucreaza cu ambreiajul ca masina sa se miste fara socuri, lin. poate instructorului nu-i convine ca se poate strica placa de ambreiaj cu timpul, dar pe tine te intereseaza sa nu ti se opreasca motorul si sa iei permisul.folosirea ambreiajului difera de la sofer la sofer.eu folosesc mult ambreiajul si pana acum n-am stricat nici o placa.altii se tem de asta.
Daca pisti frana de 100 de ori te trezesti cu claxoane din spate, mai ales daca nu schimbi directia de mers. urasc soferii care merg doar in frana, pentru ca nu-mi dau seama ce naiba au de gand. Ori calci frana ori ba.
Adica sa calce frana brusc sa se duca politaiul-la examen-cu nasul de parbriz? am zis de doua ori nu de 100.masina nu se bruscheaza cu frana, doar daca vrei sa blochezi vreo roata ceva.
Daca calci frana nu inseamna ca trebuie s-o faci brusc. E suficient s-o ciupesti putin. Tu asa mergi, doar in frane? Tu-ti dai seama ca daca e soare afara unu poate sa nici nu vada ca franezi?
Crede-ma ca am destula experienta in condus incat nu mai am nevoie de sfaturi in ceea ce priveste soferia.nu am zis ca merg eu in frane dar el fiind incepator trebuie sa mearga mai prudent.
Tocmai fraza asta imi demonstreaza cat de putine stii de fapt Niciodata nu ai suficienta experienta in condus asa incat sa nu ai nevoie de sfaturi. Banuiesc ca nu ai sute de mii de km la activ (si chiar daca ai avea tot nu inseamna ca le stii chiar pe toate)
Ambreajul il apesi doar daca reduci viteza brusc (ca sa nu omori motorul). Totusi, ca sa schimbi din a 3-a in a 2-a sa zicem, pur si simplu pisti putin frana, dupa care apesi ambreajul si dai in 2. Sau cateodata pur si simplu nu mai accelerezi si bagi intr-o treapta inferioara (se face frana de motor, extrem de utila iarna pe polei).
Multa bafta!
Depinde din ce treapta in ce treapta, depinde ce vrei sa faci apoi.
Exista 3 situatii cand schimbi in treapta inferioara:
1) Urmeaza sa executi un viraj si trebuie sa incetinesti
2) Intrii in depasire
3) te tarasti intr-o coloana unde viteza masinilor din fata variaza mereu.
Cand urmeaza sa executi un viraj te asiguri ca se poate executa, apesi pe frana si schimbi in treapta inferioara (apoi executi virajul in treapta in care ai schimbat)
Cand intrii in depasire, te asiguri din toate directiile (fata, spate, lateral daca e cazul) schimbi in treapta inferioara si apes acceleratia la maxim (concomitent dai drumul la ambreiaj). Exact ca o forfecare. Lucru asta iti aduce un plus de putere ca sa poti accelera rapid pe langa masina/caruta/motocicleta pe care o depasesti
Cand circuli in coloana procedezi exact ca la schimbarea directiei de mers: incetinesti putin si schimbi in treapta inferioara.
Mie unu nu-mi place deloc sa folosesc frana de motor decat atunci cand chiar este necesar pentru ca risti sa bagi motorul ''pe ulei'' sau sa strici ambreiajul.
Calci prima data frana incet si doar atunci cand auzi ca nu se mai tureaza motorul calci ambreajul si ii dai o viteza mai mica, dar ai grija ca daca tii apasata frana prea tare si masina trage cu frana pusa, atunci cand calci anbreajul s-ar putea sa franeze brusc.