Șuruburile schimbătorului (marcate cu l și h) nu reglează tensiunea in cablu (desi poate părea așa), ele setează limitele de mișcare a patinei schimbătorului ca sa nu bagi lanțul între spițe sau sa nu îți cada de pe pinionul mic când de obicei nu mai e tensiune in cablu. Tensiunea in cablu se reglează de la acel șurub gol cum ai zis tu.
Trebuie sa reglezi tensiunea/lungimea la acel fir ce pleaca din schimbator. Poti face asta de unul singur. Vezi unde vine firul in schibator, identifica sistemul de prindere, si in cele mai multe cazuri rezolvi cu o surubelnita sau L hexagonal.
Unele biciclete au firul prin niste tuburi semirigide care au in capat un soi de surub cu interiorul gol - se poate regla un pic si din el.
Corect, dar nu vorbeam de acelea. Vorbeam de sistemul care prinde cablul, sa poata regla lungimea efectiva a lui.
Dar cert este ca uitasem de șuruburile limitatoare. Danke
Hmmm, nu cred că știu la ce șurub te referi. Dacă nu cumva chiar la surubul care prinde cablul pe schimbător, dar acolo nu ai reglaj, ori e prins, ori nu. De obicei pentru tensionarea cablului ai pe maneta reglajul, și în unele cazuri același reglaj îl poți găsi și pe schimbator, caz în care ai 2 locații de unde poți face reglajul. Mai există un reglaj tot sub forma unui șurub, care tensionează unul dintre arcurile schimbătorului (cel din ax, nu cel de pe patina) astfel încât lanțul să înfășoare mai bine pinioanele, dar asta nu are niciun rol în cazul de față.
E dubios că la service l-au reglat și tot face așa, singura chestie la care mă pot gândi ar fi că urechea schimbătorului este strâmba pe una dintre axe. Există o unealta care îl centrează, una ce se prinde in locul schimbătorului și îl aliniază în funcție de roată, pe 3 axe. Un service decent ar trebui sa o aibă.
Când e urechea strâmba, lanțul rulează corect pe unele pinioane și atinge pe altele, deci ar putea fi asta problema. Dacă atinge pe toate pinioanele atunci probabil e de reglaj, dar nu cred.
La acela ma refeream, surubul care prinde cablul pe schimbător. Uneori se mai lasa si scade tensiunea cablului prea mult, si trebuie reajustat
Șuruburile schimbătorului (marcate cu l și h) nu reglează tensiunea in cablu (desi poate părea așa), ele setează limitele de mișcare a patinei schimbătorului ca sa nu bagi lanțul între spițe sau sa nu îți cada de pe pinionul mic când de obicei nu mai e tensiune in cablu. Tensiunea in cablu se reglează de la acel șurub gol cum ai zis tu.