Nu.
Accelerezi atunci cand simti ca ambreiajul isi face treaba (cand se pune in miscare masina).
Mi-a zis să nu le fac în același timp că nu am atâta experiență.
Cel mai usor inveti pornirea de pe loc daca inveti momentul in care ambreiajul ajunge la punctul de lucru. Il aburesti complet pe elev daca ii spui simultan lasi ambreiajul si apesi acceleratia. O sa tureze motorul, o sa bruscheze masina, o sa opreasca motorul. Cel mai bine, la prima lectie de pornire de pe loc, ii spui - nu atinge acceleratia, apesi ambreiajul la fund, bagi viteza 1 (sau marsarier cand invata cu spatele), apoi ridici usor de pe ambreiaj ca sa simti unde cupleaza. Masina va pleca si fara sa atingi acceleratia, in felul asta elevul se obisnuieste cu pozitia ambreiajului la "punctul de lucru" si invata apoi sa porneasca foarte frumos de pe loc accelerand usor dupa ce a adus ambreiajul la punctul de lucru, in acelasi timp eliberand usor ambreiajul. Asa e cel mai scolastic. Varianta cealalta e mai putin indicata - sa turezi aiurea motorul cu transmisia taiata (ambreiaj apasat), in felul asta uzezi si ambreiajul si inveti mai degraba sa pleci cu scartz, periculos, necontrolat, in loc sa inveti sa pornesti cu calm avand situatia sub control. Apoi, cu partea a doua iarasi e mult mai usor, dupa ce ai exersat suficient numai cu ambreiajul si ai invatat sa pornesti frumos, e timpul sa inveti sa uiti putin de el si sa exersezi acceleratia, mergi usor in viteza 1, cu acceleratia usor apasata, ridici de pe acceleratie o mai apesi putin cand simti ca tremura, asta bineinteles intr-un poligon, fara obstacolele si stresul din trafic, ca sa inveti sa lucrezi numai din acceleratie in viteza 1 si cand este necesar sa calci si ambreiajul complet sa nu se opreasca motorul apasand si frana daca este nevoie de oprire completa.
Eu am probleme când trebuie să fac ridic și să apăs concomitent. Zilele trecute am exersat pe un passat 1.9 cu un prieten și țineam ambreiajul la podea după care acceleram până într-o mie după care ridicam încet ambreiajul. E bine și așa?
Apesi ambreiaj, bagi in viteza 1. Incepi sa ridici usor de pe ambreiaj si cand simti ca a cuplat (incepe sa miste masina) atunci incepi sa apesi aceeleratia tot usor si continui sa ridici usor de pe ambreiaj. Nu-ti face griji daca nu-ti iese din primele incercari, e normal - de aceea inveti.
Sunt unele mașini mai noi care nu pornesc de cât dacă ai apăsat ambreajul până la fund!
Să zicem că e o dacie 1310 Adică o mașină clasică fără calculatoare computere paranoia
Trebuie să dai la automat cu mașina scoasă din viteză și să accelerezi puțin
Motorul pornește
Preventiv ții frâna de mână trasă să nu alunece mașina in față sau în spate la vale
Acum lași frâna de mână jos
Tii ambreajul apăsat până la fund șî bagi in treapta 1 de veteze
ridici ușor ambreazul și concomitent apeși puțin pe pedala de accelerație
mai ridici puțin din ambreaj până când mașina incepe să tremure puțin mai accelerezi și așa încet încet scoți aututurismul din starea de inerție
gata a început să se învârtă roata
acum ai grijă să nu te oprești prea des
de exemplu presimți că o să stai la rosu la semafor de o să îti crescă barbă albă
așa că nu te înfigi să fii la semafor primul ci mergi asa incet incet doar doar o să se faca verde si nici nu trebuie să mirosi basinile masinii din fata ta daca nu te-ai grabit să fii morcov in fundul ei