Nu nu se tine. Este de preferat in perioada rece cand temperaturile sunt foarte scazute. De la minus 15 grade.
"Probabil singura mașină in care te-ai urcat vreodată, din greseală, era cu cutie automată"
Masinile care au cutie automata nu au pedala de ambreiaj....despre ce naiba vorbesti?
Eu ma intreb daca tu te-ai suit vreodata intr-o masina. In stanga fata, pe locul soferului zic...
Tu ai idee ce se intampla daca pornesti masina fara sa apesi ambreiajul si masina e in viteza?
Vezi ca iar scrii rahaturi pe TPU
A spus cineva de mașină in viteză?
Vezi ca mereu scrii rahaturi pe TPU?
Orice sofer intreg la minte isi lasa masina in viteza
Iar ești pe lângă subiect - ca intodeauna.
se vorbea de pornirea la care TREBUIE sau nu să apeși ambreajul
Si normal ca trebuie.
In ce limbă scrii nenea, vorbeșit? Sau sa bășit
"Sau sa bășit"
bace, pune ș-o cratimă
Ba, trebuie. De precizat si ca masinile astea mai noi, cu buton de pornire, nu pornesc nici macar daca e scoasa din viteza.
Nu e doar masura de siguranta, usureaza pornirea.
La orice masina cu transmisie manuala, e aproape obligatoriu sa calci ambreiajul la pornirea motorului, pentru ca altfel pui demarorul sa invarta si cutia de viteze, absolut degeaba. Uleiul in ea e gros, daca e frig afara iti bati joc de demaror aiurea.
" NoTurbinaNoGood a răspuns:...e aproape obligatoriu sa calci ambreiajul"
uită-te și la răspunsul tău. Bla bla bla dar NU TREBUIE.
"cand o pornesc trebuie sa tin apasat"?
mai vezi odată intrebarea = răspunsul scurt e: NU TREBUIE.
Analiza pe text o faci că n-ai altele mai bune de făcut, nu asta a intrebat omul.
Ps - "obligatoriu sa calci ambreiajul la pornirea motorului, pentru ca altfel pui demarorul sa invarta si cutia de viteze"? interesant!
dacă-i așa dă-ți mașina la REMAT
Se pare ca nu prea stii mecanica, maestre.
Cutia se invarte, chiar daca nu e cuplata nici o treapta. Nu se invart grupul, planetarele, rotile. Dar axul principal din cutie (cu toate pinioanele), se invart. Si sunt destul de prinse in uleiul gros de transmisie.
Asta e la fel cu tinutul piciorului pe ambreiaj degeaba: nu ia nimic foc daca o faci, tot acolo merge masina, dar pe durata mai lunga, se vad daunele.
PS: zic aproape obligatoriu, pentru ca atunci cand e motorul cald > pornirea usoara > cutia calda, uleiul subtiat, unii mecanici, printre care si eu, mai baga mana pe geam si dau cheie direct, pentru a economisi timp.
Dar ceea ce zic eu se intampla de obicei intr-un service, de cineva profi. Nu e pentru tine sau cel care a pus intrebarea.
Comportamentul de la volan trebuie educat, daca de exemplu ajungi sa fii sofer de camion pe viitor, acolo ai o transmisie de cateva sute de kg, ar fi o porcarie sa pornesti fara piciorul pe ambreiaj: si apropo, nici alea nu pornesc, daca nu e apasat ambreiajul. Si nu vorbim de modele noi, se intampla de prin 2000 treaba asta, la camioane.
Cand apesi ambreiajul(desi cutia este pe neutru), decuplezi tot ansamblul cutiei, micsorand sarcina electromotorului. Nu este absolut necesar sa o faci, dar avand in vedere ca este foarte simplu de facut, nu vad de ce sa nu o facem.
O poti scoate din viteza, apesi frana si ii dai cheie. Daca e pe benzina trebuie sa porneasca. Din scoala am invatat ca in mod normal se apasa ambreiajul SI frana apoi dai cheie. Dar am facut scoala pe diesel care e putin diferit de benzina, si cheia trebuie tinuta cateva secunde pentru a porni. Pe benzina porneste mai usor. In general e suficient sa o scoti din viteza, apesi frana sau tragi frana de mana.
La toate masinile e bine si corect sa tii amasat ambreiajul. Motorul porneste mai repede, consuma mai putin curent, iar iarna poate face diferenta intre a porni si nu.
Cand apesi ambreiajul, el se decupleaza de motor si practic nu mai este antrenat de electromotor cand incearca sa porneasca masina.
Si la masinile de generatie nou, cu start-stop, keyless... la fel se face. Si eu apas ambreiajul si apoi apas Start. Ca masura de siguranta, producatorii nu te lasa sa o pornesti daca nu tii apasat pe frana sau pe ambreiaj, ca nu cumva sa fie in viteza.
Dar tine mine si mereu sa apesi ambreiajul pana pornesti si se echilibreaza relantiul si apoi ii dai drumul incet. Cu ocazia asta verifici daca nu cumva o lasi si in viteza. Multi lasa masina in viteza si nu mai trag frana de mana ca nu cumva sa ramana blocata iarna, sa nu oxideze la ploaie sau sa nu se intinda camas sau cablurile si apoi sa nu mai tina egal sau sa ramana trasa in timpul mersului putin.
anonim_4396 întreabă: