Am auzit de varianta cu Coca-Cola.Care contine apa, nu? Ori care este cauza ruginii? Apa. Poti curata cu smirghel pana la luciu metalic apoi folosesti grund anti rugina.La urma, dupa ce se usuca, dai cu vopseaua pe care o ai la masina.
Dai cu Cocacola, daca rugina este doar la suprafata, daca este in adancime si e trecuta de nivelul vopselei trebuie slefuit, chituit, sau taiat si sudat si revopsit acel element.
Daca e la suprafata se sterge lejer cu Cocacola.
Vopseaua deja e 'pa', daca ai pete de rugina.
Daca sunt doar pete portocalii pe vopsea, inseamna ca punctele sunt foarte mici; de obicei, petele alea se iau la spalare, dupa care pui un punct de grund simplu pentru metale, unde vezi ca e perforata vopseaua.
Daca sunt pete aspre de rugina, trebuie neaparat sa slefuiesti pana transformi toata pata de rugina intr-una de metal lucios. Metalul il tratezi cu un deruginol (eu recomand Evipass, ca ramane tabla foarte protejata), slefuiesti putin si peste Evipass dupa ce s-a uscat complet (ideal sa il lasi peste noapte), apoi pictezi toata zona descoperita cu grund anticoroziv, un strat gros sau doua mai subtiri, dupa care, daca ai spray la culoare, astepti iar o zi (poti circula asa dupa ce se intareste cat de cat grundul), slefuiesti putin grundul ala la suprafata, ca sa fie mat, si sa nu se observe marginile, dupa care poti vopsi la culoare peste el, sa nu se observe. Bineinteles, daca alegi varianta cu retus la spray, e mai bine sa ai si grundul la spray, ca sa iasa mai fin, sa nu se observe prin vopsea.
Ana8567 întreabă: