Turbina ar trebui verificata in primul rand, de la ea poate fi consumul mare de ulei.
Se demonteaza furtunul de admisie, si se verifica "la mana", jocul axului. Un mecanic care stie mecanica (nu orice angajat in service), face asta in 10-15 minute.
Daca nu e de la turbina, trebuie desfacut motorul, verificata chiuloasa si segmentii.
Du-te la un mecanic si aia e, gasesti piese sh, cu un 200€ ai luat un motor bun pentru modelul asta, cauta un mecanic care se pricepe sa constate care e problema si repara-l cat mai repede sa nu ai si alte problema.
Chiuloasa si turbina fac urat cand sunt ''duse''. Iti dadeai seama imediat ca e neinregula.
Trebuie sa-i faci o constatare la un mecanic.
Poate ai lagarele uzate la turbina.
Cu 800 de ron reconditionezi turbina si 300.000 nu mai ai probleme.
Segmentii pica dupa 1.000.000 de km.
Normal ca-ti trage, la consumul acesta de ulei! O revizie generala la chiuloasa, supape, scaune, simeringuri, apoi la motor camasi noi si segmenti noi sau daca nu pistoane de reparatie! Mecanicul pe care l-ai dus cu tine a scos macar busonul la ulei sau joja de ulei cu motorul pornit?
Nu, din pacate... Am ales foarte gresit mecanicul.
E mare posibilitate să ai probleme la motor, aşa că ar fi recomandat să treci pe la u mecanic să vezi exact cu ce ai de-a face şi asta cu cât mai repede posibil. Dacă amâni s-ar putea să se agraveze problemele. Eu cel puţin sunt preventiv de fel, astfel încât dacă am probleme cu maşinile pe care le conduc trec pe la service cu prima ocazie.