Poti sa scoti din viteza si sa franezi treptat, pentru incepatori e ok. Pe viitor vei folosi frana de motor simultan cu cea de picior, cand te vei prinde cum sta treaba cu viteza de deplasare si momentul in care trebuie sa retrogradezi in frana de motor, sau sa apesi macar ambreiajul. La 60 cu treapta 4 poti frana pana pe la 40, fara ambreiaj, in viteza. E mai eficienta incetinirea, uzezi mai putin discurile si placutele.
Dar pentru inceput, poti scoate din viteza la fiecare franare mai puternica, e mai usor.
Daca mergi incet, bara la bara, poti merge cu treapta 1 sau chiar 2, fara ambreiaj, fara frana. Toate masinile pot merge neaccelerate cu primele doua trepte.
Daca scoti din viteza, nu e necesar sa mai tii ambreiajul calcat, decat atunci cand bagi din nou in viteza.
Deci la semafor scoti din viteza si lasi ambreiajul, nu il tii amasat mereu.
Cand mai ai vreo 5 secunde il calci, bagi in viteza si astepti verdele.
Daca scot din viteza din mers si incetinesc din frana are ceva? De exemplu mai am 200 de metri pana la semafor, am 60km/h, pot sa scot din viteza si sa las masina sa mearga si sa incetinesc treptat pana ma apropii de semafor, mai apoi sa franez? Totodata, daca am trafic in fata pot sa merg cu 1 a incet fara sa folosesc ambreajul? Gen moare motorul daca sunt cu 1 a la oprire?
Poti sa scoti din viteza si sa franezi treptat, pentru incepatori e ok. Pe viitor vei folosi frana de motor simultan cu cea de picior, cand te vei prinde cum sta treaba cu viteza de deplasare si momentul in care trebuie sa retrogradezi in frana de motor, sau sa apesi macar ambreiajul. La 60 cu treapta 4 poti frana pana pe la 40, fara ambreiaj, in viteza. E mai eficienta incetinirea, uzezi mai putin discurile si placutele.
Dar pentru inceput, poti scoate din viteza la fiecare franare mai puternica, e mai usor.
Daca mergi incet, bara la bara, poti merge cu treapta 1 sau chiar 2, fara ambreiaj, fara frana. Toate masinile pot merge neaccelerate cu primele doua trepte.