Tehnic, n-are nimic.
Insa o masina scoasa din viteza e mai greu de manevrat, cand o tii in viteza e mult mai ascultatoare, si ai control asupra ei. Pe liber, nici din volan nu mai poti actiona la fel, ca face balans mai repede, si pana ii dai treapta care trebuie pierzi controlul.
Practic insa, si eu o mai las pe liber. Daca ai vizibilitate si cunosti drumul, o economie de combustibil si linistea sunt binevenite. Sa nu iei insa viraje pe liber.
Era un mit cum ca nu e bine sa mergi pe liber, ca se invarte nu-stiu-ce din cutie, dar mie mi se pare total aiurea. Atat timp cat pinioanele nu sunt cuplate, nu vad ce s-ar putea invarti in cutie, si sa fie de rau. Nu cred ca cine a facut cutiile de viteza le-a gandit sa se strice daca sunt pe liber, si nici n-am auzit pe careva sa fi uzat/stricat cutia de la asta.
Pantele nu se coboara niciodata cu masina pe liber pentru ca nu ai control asupra ei.