Wtf,peste tot trebuie să privești.Nu îți ții privirea într-un singur loc.Privești în față, în oglinzi, în spate, peste tot pe drum. Sper că acum faci școala și încă nu ți-a explicat minimul minimal.
In primul rand, iti adaptezi viteza la vizibilitate si viteza de reactie.
Cu scaunul mai ridicat vezi ceva mai bine, dar cu scaunul mai jos, poti fi mai relaxat; vezi care pozitie te avantajeaza.
Renunta la teoriile inutile: cele de genul "nu tine ambreiajul calcat", "nu frana lung, calca frana de mai multe ori", "nu condu turat", "nu condu subturat". Condu fix cum vrei sa mearga masina. Daca mergi linistit ii dai a 4-a la 50km/h, daca vrei sa accelerezi, mergi pana la 80 cu a 3-a. Nu dai explicatii nimanui, faci ce vrei. De stricat nu se pune problema, masinile ruginesc sau se rup in gropi, inainte sa se strice de la stat cu piciorul pe ambreiaj sau mers prea turat.
Privirea e bine sa o fixezi pe banda ta, dar sa observi cand cineva sau ceva urmeaza sa-ti iasa in cale. Deci grija acolo unde mergi pe langa multe masini parcate, trotuare pline de oameni sau intersectii; reduci viteza si te asiguri ca nu sare nici un nebun, chiar daca ai prioritate.
Ii dai "in freza" doar atunci cand nu are ce si de unde sa-ti sara in cale.
Conduci usor sub limita de viteza impusa pe strada si opresti la toate trecerile de pietoni, daca nu esti sigur, fiindca oricum ai obligatia sa incetinesti si sa fii gata de oprire cand ai pieton care asteapta.
Ai vedere de aia gen ochelari de cal, vezi doar drumul din fata si atit?
Daca asa vezi, atunci nu ar trebuie sa conduci, ai probleme cu vederea, ori mai bine spus cu capu, ca ala vede nu ochiu.
Un om normal cand priveste, are o panorama destul de larga, mai simplu spus, un om normal vede si observa f multe lucruri deodata in jurului lui.
Daca tu nu vezi asa, cum am spus, ai probelem, nu stiu cum de ai trecut de testul ala psihologic.Ori ala e facut aiurea, ori poate ca esti tu prea emotiv cand conduci.
Oricum ar fi bun sa consulti un doctor specilist si sa-i spui ce faci, ce observi etc.
A observa cum am spus, o raza mare in jurul tau, este o chestie instinctuala, o faci pur si simplu fara sa te concentrezi, fara sa gindesti constient.
Daca nu poti sa faci mai multe chestii deodata, cauta si tu o masina cu transmisie automata, acolo ai mai putine de facut, asa poate ca o sa fii mai relaxat si in felul asta sa vezi mai multe, nemaivind grija a mai mutor chestii deodata, ma refer sa fii atent si la trafic si la ce fel conduci.
Privirea e peste tot nu doar intr-un loc.
Si in fata, si in oglinzi si in laterale
Ana127483 întreabă: