Eu zic ca Audi castiga, are si cateva kg in minus, fata de bmw, este si un pic mai nou, si mai ales ca am condus un audi de acel gen, si mi-a placut foarte mult, mai ales cum sta in curbe, si raportul greutate / putere, este foarte oke, parerea mea. Si nu mi-as lua bmw cu tractiune spate mai ales iarna, cand de multe ori nu te misti din loc cu el.
Repet, Parerea mea.
4*4 daca ne referim strict la plecarea de pe loc si apoi spate. La plecarea de pe loc toata greutatea masinii se transfera catre puntea spate (de aia se si ridica de bot) deci va avea aderenta mai mare.
Man eu vreau doar sa zic ca userul suntserios are mai multa dreptate decat zukest care vorbeste asa din intuitie si ghiceala. in cele din urma vrei sa ai neaparat pe spate ca altfel nu rezolvi nimic. acuma daca ai si pe fata e alta poveste cred dar si eu as vorbi mai departe din ghiceala. nu fac asta.
nu fii ca zukest
fii informal
Informat, nu informal*
Si stai calm, cunosc mai multe in domeniul auto decat vei cunoaste tu in intreaga viata.
La demaraj cu motoare puternice, RWD-ul (spate) a fost intotdeauna mai bun, patinand mult mai putin.
Insa la un VTM, de exemplu, cu tractiunea fata te arunci pe viraje ca turbatul, pe cand cu spatele trebuie sa adaptezi viteza mult mai grijuliu.
Motor puternic + FWD (tractiune fata), e nasol. Am avut peste 200cp cu tractiune fata, si pana la treapta 3, abia ma miscam... Rupea aderenta de parca ma tinea cineva de spate.
Insa la drag-uri, de multe ori ai surpriza sa vezi FWD-uri care fac de rusine RWD-uri, inca de la plecare.
Multi au launch control, care reduce considerabil pierderea aderentei, iar masinile cu tractiune fata sunt de regula mult mai usurele decat balene precum W211, seria 5, etc.
Depinde si de greutate si de cuplu, dar daca e sa o luam ca sunt identice in specificati si tot, cel mai probabil cea cu tractiune fata, deoarece motorul fiind in fata, puntea fata are aderenta mai buna decat puntea spate care in unele cazuri rotile se invart in gol si pierzi ceva secunde pretioase.
Acum in general ar trebui sa fie egale, asta daca ambele au aderenta ok, adic sunt pneurile incalzire astfel incat sa aiba aderenta maxima.
Si rotile fata de ce nu s-ar invarti in gol.
Ai accelerat vreodata puternic cu o masina sa vezi cum se ridica botul si rotile fata pierd aderenta... greutatea fiind transferata catre rotile spate care sunt mai apasate pe asfalt? De ce crezi ca toata masinile puternice au propulsie si nu tractiune?
Daca e o masina cu un amarat mic de motor normal ca se ridica si fata, dar cand vine vorba de motoare mari deja se schimba povestea.
Si da, greutatea e transferata pe spate, dar cand? Abia dupa ce masina e in miscare, ei bine, pana atunci daca ai o masina cu tractiune doar pe spate, si aderenta este slaba, la plecare ti-s-au invartit putin rotile si ai pierdut deja o secunda care e destul de greu de recuperat. Nu spun ca la tractiunea pe fata nu sunt sanse sa se invarta rotile in gol, dar sunt mult mai putine sanse.
Nu se schimba deloc povestea. Transferul greutatii se face la orice masina cu orice fel de motor, iar acest transfer se face in prima factiune de secunda cand masina pleaca de pe loc. Probabil nu ai condus niciodata o masina cu fwd sa vezi cum se pierde aderenta la accelerare, mai ales ca in acest caz rotile din fata au dublu rol, atat de virare cat si de punere a puterii pe asfalt.
Sa stii ca producatorii de auto nu sunt atat de prosti incat cele mai performante si puternice masini au rwd. Daca ma contrazici pe mine nu prea ai cum sa ii contrazici pe ei.
Probabil ai dreptate.
Am avut toate variantele.
Tractiune fata este buna sa faci naveta, cumparaturile si sa iti duci copii la scoala.
Tractiunea spate este fantastica pe asfalt uscat.
Integrala este idealul.Chiar si pe zapada accelerezi si te duci.Cu propulsie iti fuge spatele, cu anterioara nu ai aderenta.
Sa zicem ca este vorba despre un audi a4 b8 2009, 2.0 tdi 170 cp, tractiune fata, si un Bmw 520 d 2007, 170 cp, tractiunea spate.
Despre astea doua masini este vorba.
Eu zic tractiune fata.
deoarece tractiunea spate este mai lenta la plecarea de pe loc, pentru ca toata greutatea se duce la accelerare pe puntea spate, in cazut tau merg pe tractiune fata.
Daca vrei senzatii tari, ia-ti quattro, bafta la drag race )!
Fizica de baza, te contrazici si daca greutatea se duce pe spate atunci si aderenta e mai mare din cauza greutatii.
Floryn9 întreabă: