Nu prea merge combinatia A6 2010 cu "aveam 5 litri si am alimentat 7". Daca vrei sa ai o masina buna, nu o tii sub o treime de rezervor niciodata.
Revenind la problema, verifica alimentarea mai bine, sa stii daca ramane fara motorina, sau e doar o coincidenta faptul ca porneste dupa ce umbli la filtrul de motorina.
Apoi mergi la o diagnoza.
Nu te stresa cu service autorizat, mai bine o rezolvi in spatele blocului, cu meseriasi de ocazie, decat in service-uri pline de necalificati, care taxeaza la minut, ca sa plateasca taxe catre stat.
Dar cel care ti-a bagat benzina aia, ce rol are pe acolo? Este pompier sau de ce se baga daca nu stie ce face?
Orice masina are acolo la cap[acul pe unde alimentezi, scrie clar ce trebuie sa alimentezi, vina este a aluia.
Dar sa mergi sa te iei de acea benzinarie, ar fi o idee buna, chiar indicata, ar trebuie sai raportezi, ori sa lase clientu sa alimenteze el, ori sai instruiasca pe aia cum trebuie.
Tu personal nu cred ca poti sa le faci ceva, dar daca relcami, daca mai fac si altii ca tine, atunci, aia vor lua masuri.
Daca toata lumea tace, daca nimeni nu reclama, acea companie spune ca e totul in regula si tot asa se va merge, adica prost si f prost.
Ce ar putea sa defecteze benzina in amestec cu motorina? Pompa, injectoare, acestea is facute sa fie si unse, lubrefiate de catre motorina, daca stii motorina este uleioasa, ea si unge unele parti din sistemul asta de alimentare.
Bagind benzina, acele piese nu se mai ung, benzina curata de grasimi, ar putea sa se fi defectat injectoare si pompa de motorina.De aia nici nu mai porneste, nu mai ajunge motornina in cilindri.
Benzina pusa in motorina poate exploda si aduce daune pistoanelor.
Cam astea ar fi partile care ar putea fi afectate.Tu ai pus mai multe de 2 la 1 benzina/motorina si ai mers 3 km, apoi inca 3 inapoi la benzinarie, ai mers 6 km cu acel amestec.
Ar fi putut defecta cum am spus injectoare, pompa, poate si ceva pistoane.
Tot sistemul trebuie curatat, golit, inclusiv rezervorul, sa nu mai ai nimic in el, apoi sa incerci sa vezi ce se intampla.
Acum, tu ai pus inca 30 litri de motorina acolo in rezervor, aia a diluat acea benzina f mult, ce ai putea sa faci pana sa mergi la un service, desfa capacul la rezervor si lasa asa deschis o zi doua, sau pana cand te hotarasti sa mergi la un service.
binezina din rezervor, daca o mai fi, se va evapora, va iesi din motorina, chiar daca s-au amestecat, lasind capacul la rezervor deschis, benzina evaporata, va iesi afara.
Chestia e, ce faci cu cea care este deja in sistem? Sa desfaci si la conducte, la injectoare, la pompa, la rampa sa lasi sa curga, sa se avapore toata benzina.
La fel si filtru de motorina scos si lasat asa o zi, doua. Daca nu sau defectat nimic din ce am spus, atunci benzina va iesi din sistem si apoi o sa fie in regula.
Pui alea la loc si vezi ce se intimpla.Cam astea ar fi ce poti tu sa faci singur, asta daca te pricepi.
Cind ai mers aia 6 km cred ca sa depus calamina la greu pe injectoare si piston. Poti scoate afara macar un injector sa il inspectezi, eventual il lasi asa afara, apoi cineva incearca sa porneasca masina, tu o sa vezi daca injectorul ala pulverizeaza ceva motorina sau nu.
In felul asta ai putea sa verifici toate injectoarele, asa stii daca is in regula, fara calamina si daca pulverizeaza ori nu.
Ce ai facut tu, e cam grav, era bine de ai fi avut multa motorina si sa fi pus putina benzina, dar la tine a fost tocmai invers, ceea ce este destul de grav.
Cam piesele alea trebuiesc verificate, pompa, injectoare, prima data, pistoane dupa, daca o fi si tot sa nu mearga.
Eu zic sa o duci in service si sa golesti toata instalatie. Dupa pui motorina noua si cu testerul amorsezi tot sistemul si purjezi conductele. Filtru nou si te rogi sa fi scapat
Goleste rezervorul, curata conductele si filtrul de combustibil dupa care alimenteaza cu motorina. Benzina si motorina nu se amesteca. E ca uleiul cu apa.