| valhala90 a întrebat:

Buna tuturor TPU-istilor.Am mare nevoie de ajutorul vostru intr-o mica mare problema cu scuterul meu.Am un Atala Master LL(Motoroi Rizzato) pe care l-am facut din doua moatoare rizzato.ideea este ca i-am cumparat separat magnetou si volata pe care le-am gasit greu dar in rest este totul ok.Problema este alta:cand pornesc motorul, in loc ca roata de spate sa o ia in fata ca sa pot merge cu scuetrul, roata o ia in sens invers, adica se invarte in spate(ca si cand as da motorul in spate!). Mam gadit ca poate e ceva de la cutia de viteze(care e formata dintr-un pinion si un ambreiaj). Ma gandesc ca pinionul nu are a face, iar ambreiajul l-am luat de la alt rizzato. Ce ar putea sa aiba motorul? Mai exact de ce face asa si cum sa remediez problema? Va rog din suflet sa ma ajutati ca eu pe acest motor l-am facut de la 0 si mi-a luat 2 luni sa il pun la punct si acum cand l-am pus pe picioare el o ia in spate si nu stiu ce sa ii fac.Va multumesc anticipat si astept sugestiile voastre!

3 răspunsuri:
| valhala90 explică:

PS:M-am gandit ca nu cumva sa fie de la pornire, adica eu i-am schimbat capacul cu pedala de pornire de la un alt rizzato identic(numai ca e de la atala uno) si ma gandesc ca se poate ca ambreiajul sa fie actionat in sens opus de la capac sau de la ceva asemenator.Astept raspunsurile voastre.

| FurtunaDiesel a răspuns:

Nu exista problema asta decat dintr-un singur motiv. Are avansul extrem de prost reglat si din cauza avansului roata trage inapoi dar cu viteza foarte mica. Altceva nu poate fi iti spun 100% la nimic indiferent masina, scuter, motocicleta, avion si ce mai vrei tu este singura problema care poate exista. Daca o sa cauti pe Google au pus extrem de multe persoane problema asta si au rezolvat-o dupa saptamani intregi de teste, le-am spus la multi fiindca imi veneau in service-ul auto cu aceste probleme si li se parea ciudat dar cauta si ai sa vezi. In timp s-au convins si ei. Daca nu ai marsarier cum era la BMW-urile vechi si cu siguranta nu ai aceasta este problema. Se intampla numai la motoarele in 2 timpi. Ca dovada s-a mai discuta si aici http://www.motociclism.ro/....../index.php si in extrem de multe locuri. Vorbeste cu un mecanic bun sau du-te la un service auto bun si se rezolva problema. Nu te costa foarte mult nici macar in service maxim 30 de lei la unul decent nu la service-uri de fite ca aia oricum nu fac treaba, dar si un mecanic bun particular poate rezolva problema cu pret mult mai bun!

| Dextaruuu a răspuns:

Salut happy Am dat și eu peste aceasta problema acum ceva timp cu un scuter Piaggio Hexagon 125cc, problema era la aprindere, ai bobina de inducție Rossi verde bianco? Dacă da, posibil înainte sau după (depinde de caz) mai trebuie sa existe o bobina... uitate pe Google și ai sa vezi... Baftă! happy