Eu aveam deja permis, in perioada in care ele erau "cazane" ieftine, alergate de toti taranii. Am si condus cateva, deci am o parere.
Incep cu mecanica, aici stiu destul de putine despre ele: nu am vazut probleme grave, nu am auzit pe nimeni sa nu-si permita piesele. Sunt ok dpdv financiar, zic eu. Probleme cu racirea la ele, nu stiu daca este prost conceputa, sau e din cauza intretinerii de care au avut parte. Adica am vazut pana si 1.6 benzina, ca fierbea in draci, dupa o urcare de 3 minute. 2.5 TDS avea probleme si mai mari cu supraincalzirea, iar legat de asta porneau si greu la cald, din cauza uzurii de la pompa de injectie.
La condus, masina se simte initial superb. Scaunele sunt foarte tari, dar pozitia este buna. Directia este foarte permisiva, treci usor prin giratorii cu ea.
La partea de aderenta/drift. E foarte usor sa pierzi controlul cu ea. Este masina doar pentru asfalt, si trebuie sa fii cu capul pe umeri, altfel o lovesti lateral la prima ploaie. Spatele este usor, suspensia este dura, nu ofera siguranta mai deloc, mai ales daca te lasi pacalit de confortul din ea, si ai impresia ca ai aderenta.
Daca vrei sa te joci cu ea (drift), e bine de stiut ca fara blocante nu faci absolut nimic. Cu blocante te distrezi chiar daca ai 1.6 pe ea, fara blocante abia pleaca de pe loc atunci cand o bruschezi.
Cu rugina trebuie sa ai grija foarte mare, daca iei una frumoasa pe exterior dar cu spuma in structura de rezistenta, cand vei merge cu ea la tinichigiu, ori iti va cere 8000 de euro, ori te va refuza categoric. Masinile din anii '90 sunt foarte dificile la tinichigerie, pentru ca au niste forme greu de reprodus, iar grosimea si calitatea tablei nu prea a fost ok in acea perioada.
Ca o parere personala, modelul este misto, merita. Insa nu se gasesc usor in stare buna, iar preturile sunt destul de mari.
Iti sugerez sa te orientezi si spre E46, pentru ca este cel putin la fel de draguta ca si 36, dar calitatea tablei si pretul pietei este mult mai bun pentru tine.
La e46 sunt probleme cu calculatorul pompei de injectie la 320d versiunile cu mai putini cai, in schimb este pe facelift un motor 2.0d de 150cp, ala are injectia common-rail si ar trebui sa fie mult mai bun.
Am mers si cu un e46 330xd, se simtea misto masina, dar avea probleme si el cu supraincalzirea (fierbea motorul), din anumite cauze intrerupea unul din cilindri, taxele erau foarte mari, la fel si pretul pieselor. Un arc pentru masina aia costa 500 de lei de o marca necunoscuta, in timp ce arcurile pentru modelul fara x-drive costau undeva sub 100 de lei in vremea aia. Deci per total recomand 320d mai mult decat 330d.
Inca un detaliu, sonorizarea este dezastruoasa cel putin pe e46, varianta Harman Kardon. Difuzoarele sunt foarte mici si amplasate aiurea, sunt o dezamagire. Deci ar fi nevoie de un upgrade dupa gustul meu, cu subwoofer in portbagaj si niste medii + inalte in habitaclu.
Din punctul meu nu merita este prea veche...
la polul opus am un amic care are printre altele si acest model de bmw, dar el a reconditionat-o, este noua acum dupa ce a revopsit-o, refacut motor si interior...dar nu este cazul la tine cred! la el a meritat investitia nu doar pentru ca are 2 afaceri ci mai ales pentru ca il leaga ceva de acea masina, este la el in familie de multi ani...
succes
"merită" sau nu - aia doar tu decizi in funcție de câți bani ai, de câti dai și de câti suporți să plătești după (asigurare, taxe, carburant,...)
Știi vorba aia: de câți bani dai, de atâția ai (mașina)