Link-urile duc la poze invizibile.
Ai 2 alternative:
1. Mergi la un elewctrician auto, sa te invete ce n-ai invatat la scoala (fizica - electricitatea).
2. Incerci ca la ruleta. Daca legi bine, atunci va functiona. Daca legi gresit, atunci se va arde.
Iar ne zapacesti cu aceeiasi intrebare, ti am mai spus sa duci masina in service auto si o fac ei, dar daca esti asa zgîrcit fa o tu praf ca nu sti sa masori si faci scurt si ia foc asta vrei asta i faci.
Linkurile nu merg.
Masori tensiunea pe conductori( pe aparat la secțiunea tensiune continua VDC, o linie continuă și una întreruptă), dacă îți arată 12V atunci plusul este plusul de pe aparatul de măsură, dacă îți apare -12V plusul este minusul de aparatul de măsură.
Salut!
Simplu!
ATENTIE...sa nu fii conectat pe Amperi,ci doar pe Minus negreu,si + Plus,rosu.
Despre tensiunile masurate si cum deosebesti diferenta dintre ele,mai jos minimale explicatii :
DC inseamna tensiune continua, cum este la automobile.
AC, inseamna tensiune alternativa, existenta la priza electrica de acasa, sau pe secundarele unui transformator.
Sa incepem :
Aparatul de masura va fi setat pe 20 V DC
Poate sa fie si pe 200 V DC, nu conteaza care dintre ele, vor arata aceiasi indicatie, oricum.
Sa simplifici mult gasirea acelui + 12 V,al masini,iti recomand urmatoarele:
Pui unul din testerele aparatului,cel negru,pe un element din caroseria masinii,pe corpul unei pedale,de frana,ambreiaj,partea metalica,curata si fara vopsea. etc,tabla sa fie,si nu un ornament incastrat in plastic!
Astfel te asiguri ca esti legat la Minusul masinii,plusul acum al vei gasi enorm de usor, cu aparatul de masura, cu testerul rosu, negrul fiind conectat la acel minus indicat mai sus. poti testa de exemplu pe borna de + a acumulatorului, la atingere vei vedea indicatia 12 V, adica 12, 3 --12, 6, o valoare undeva intre aceste valori.
De aici,totul este simplu,la firele descrise de tine,rosul fa vi mereu +,si negrul - minus!
Urmeaza aceste reguli intodeauna.
La atingerea testerului rosu,cu firul negru,NU vei avea nici o indicatie!
Dupa terminarea conexiunilor. legarii firelor etc,izolezi cu banda izolier,atentie sa nu faci scurt intre ele,poti decupla, lua firul de la tester, cel negru, si masura direct intre negru si rosu, unde vei gasi cei 12 Volti.
ATENTIE orice scurt intre cele doua fire,poate provoca incendiu instantaneu in masina,deci dupa ce te-ai lamurit unde vei lega firele intre ele etc.,deconecteaza borna de + a acumulatorului,astfel vei putea lucra mai liber si fara teama de a face accidental un scurt!
Izolezi bine firul de +,cu multa banda, verifici sa nu se atinga undeva, un rest de fir etc, apoi conectezi borna de +, si totul este OK.
Succes!
anonim_4396 întreabă: