| GeorgeGabriel20001 a întrebat:

Buna ziua, acum câteva zile mi s-a stricat contactul la mișina (Seat Toledo 2007 ). Ca simptome: câteva zile am simțit greutate in a pune și a lua contactul, iar în final când am băgat cheia nu am mai putut învârti, in nicio poziție.
Cat ar costa in medie aceasta operațiune de a schimba contactul? Că la primul mecanic m-a luat capul când mi-a spus 3500-4000 lei pt.ca zice el că trebuie schimbat cu tot cu partea electrica ca mașina are niste coduri și ceva de genul (nu mă pricep ce-i drept, dar mi se pare halucinant un așa preț)

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Mergi la un centru de chei auto si vezi ce pot face aia. Eu ca mecanic expediez toate lucrarile de genul, ca nu vreau sa lucrez prost si scump.
Am avut o Octavia 2 cu aceeasi problema (contactul mergea greu spre deloc), l-am trimis la centrul de chei, iar aia i-au spus sa ii demonteze un mecanic contactul. Din nou l-am expediat, a mers pe la alt service si au facut aia ceva, ca merge o idee mai ok, dar tot nu s-a rezolvat complet. Nu a schimbat contactul, sau poate au schimbat doar anumite piese, habar n-am. Nu ma intereseaza, cu atat mai mult la VAG, care e probabil cea mai fotwta marca in materie de chei, incuietori, inchidere centralizata si programare.
Poti alege varianta dezmembrari, cumparand un kit de pornire compus din: contact, cheie/chei, ceasurile de bord (in ele se afla imobilizatorul) si calculatorul motorului.
De fapt nu sunt sigur daca trebuie si calculatorul. Dar daca trebuie, e nevoie de unul de pe motorizare identica (acelasi cod motor), si cu acelasi tip de transmisie.

| GeorgeGabriel20001 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Oook,iar prețul la tot ce ai spus în ultima parte s-ar duce până la 3500-4000 cum spune mecanicul meu?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru GeorgeGabriel20001):

Nu cred.
Mecanicul tau probabil repara prost si scump, cum am zis eu ca nu vreau sa fac, fiind in necunostinta de cauza.
Trebuie sa existe o reparatie aplicabila. Pana si la Dacia 1300 se putea schimba doar partea mecanica sau doar partea electrica. Si era proiectata in anii '60.
https://youtu.be/E3pFpotKgSk

| szero a răspuns:

Masina ta maxim are imobilizer. Adica o protectie care daca nu citeste cipul din cheie, nu porneste(porneste si se opreste).
Deci ca atare nu are legatura cu partea electrica. Se schimba contactul si eventual se programeaza noua cheie. Categoric mecanicul respectiv abereaza.....sa zici ca maxim ar costa 100 euro contactul.iar restul de 700 e manopera?laughing)