Diesel cu bujii? Te pricepi la motoare ca mine la tinut slujbă in biserica.
Iti consuma ulei.
Este vorba de bujiile incandescente care ajuta la pornirea motorului la rece.
Pentru cei ce nu cunosc pornirea unui motor diesel;
Auto-aprinderea amestecului aer-combustibil a unui motor diesel necesită temperaturi mari în cilindru la sfârșitul comprimării. Dacă motorul este rece pornirea devine dificilă. Frecările interne mari, pierderea de compresie sunt mai pronunțate la temperaturi scăzute. Din aceste motive motoarele diesel au nevoie de sisteme auxiliare de încălzire a amestecului aer-combustibil pentru pornirea la rece. Asistarea pornirii la rece a unui motor diesel se face cu ajutorul unei bujii de pre-încălzire numită și bujie incandescentă. La temperaturi scăzute bujia este alimentată cu curent electric și degajă căldură în cilindru pentru a facilita pornirea motorului. Aceste bujii sunt capabile să atingă temperaturi foarte înalte într-un timp relativ scurt, 850 °C în aproximativ 4 secunde.
Cu ani in urma nu aveau aceste bujii si nu erau aceste probleme.
Este adevarat ce spui dar motoarele clasice consumau intre 8% si 12% dar dar incepand din anul 2000 motorele diesel sau modificat total ajungand la un consum intre 4% si 8 %. Modificarea motorelor diesel au adus o scadere a consumului de carburant, o poluare mai mica si cresterea puterii motoarelor.
Daca iti scoate fum albastru ai consum de ulei. Materialele la cald se dilata si la frig se contracta. Cel mai probabil de aceea vezi fum albastru cand ai motorul rece.
Bujiile la diesel sunt niste simple rezistente termice, care preincalzesc camera de ardere. Defectarea lor poate afecta pornirea cu motorul rece, dar nu au legatura cu fumul.
Fum albastru poti avea de la injectoare "duse", clapeta de aer sau debitmetru decalibrate, sau uzura la motor (ghidurile supapelor scapa ulei).
De asemenea, alta cauza foarte posibila este turbina, daca are joc la ax, scapa ulei in admisie, si de acolo fum pe esapament.
Intrebarea ta a atras cele mai "luminate" minti, care n-au habar de principiile de functionare ale unui motor diesel... Mi-e lene sa ii contrazic, dar aceste bujii sunt prezente IN SPECIAL pe generatiile vechi de diesel, cu injectie indirecta (deci inainte de 2000), caci altfel nu porneau decat cu flacara pe admisie...
Remediu: nu te mai uita inapoi cand pornesti. Cat timp te uiti iti va scoate fum. Daca nu ai nici o eroare in bord, ...sanatate! Daca vrei sa rezolvi problema te duci la mecanic si incepi cu bujiile, chiuloasa, segmenti si tremini cu schimbatul masinii. Stai linistit ca si la mine scoate fum albastru la pornire. Cel mai sigur, bujiile nu mai lucreaza în parametrii normali. Verifica periodic nivelul la ulei sa fie undeva intre minim si maxim. Bafta si multi kilometri.
anonim_4396 întreabă: