Eroare de presiune la turbina apare de obicei "positive deviation", adica se fte actuatorul care dirijeaza geometria (ca doar e VW), turbina baga ca nebuna presiune in motor, pana cand computerul sesizeaza depasirea valorilor de siguranta, si intra in "limp mode", adica taie intentionat debitul de motorina, pentru a nu strica motorul.
Nu inteleg cine ti-a zis sa schimbi turbina. De fapt inteleg, unul din "mecanicii" care nu fac bine nici reviziile.
O varianta mai putin probabila ar fi sa se fi defectat senzorul de presiune de pe admisie, si sa bage valori alarmante in computer, desi turbina functioneaza in parametri. E doar o idee, nu am vazut niciodata asemenea caz, dar intotdeauna trebuie sa pui la indoiala informatiile date de senzori. Mai ales ca sunt senzori VW. Intotdeauna pui la indoiala electronica VW.
Becul 'spirala' poate clipi si din cauza problemelor la injectie, dar in cazul ala ai fi avut erori despre rateuri, amestec prea bogat, etc. La motorul ala iti apare pe tester si cantitatea de motorina bagata de pompa, si cantitatea refulata de injectoare. Daca ai facut diagnoza la mecanici, si nu in fata blocului, cu VAG-COM, ar fi vazut daca e ceva in neregula, sper.
Deci: prima data verifica functionarea geometriei variabile, iar daca nu misca, vezi sa fie ok toate furtunasele de vacuum, apoi schimba actuatorul turbinei.
Daca geometria lucreaza dar totusi ai "positive deviation", vezi reglajul geometriei (ca nu orice taran cu salopeta stie asa ceva), si senzorul de presiune.
Mai exact ce eroare? Positive/Negative Deviation?
Din pacate pot fi multe cauze, dar in mare parte este de vina turbina. Zici ca ai schimbat-o, de unde ai luat-o? si are garantie?
David24876 întreabă:
led889 întreabă: