Nu s au gandit ca daca ai fobie de condus masina e de 100 de ori mai periculos sa conduci un atv sau o motocileta.
Pentru mine este mult mai usor. Sunt stapan pe Atv. Ma pot orienta usor. E in aer liber si e mult mai usor de condus. Eu sunt si claustrofob si nu suport spatiile mici. Dar nu este vorba doar de asta. Pentru mine e o diferenta enorma. Si nu cred ca e mai periculos sa conduci ATV-UL decat masina. Motocicleta da... dar Atv-ul nu. Intr-adevar, exista riscul ca la viteze mai mari, in curba sa te rastorni, dar daca esti precaut totul este bine. Eu am mers cu atv-ul si ma simt liber... ca pe bicicleta. sunt stapan pe el. Pe cand, cand am facut ore de condus pe masina, ma simteam incordat, masina e mare, nu poti privi toata masina din interior nici macar in oglinzi. Cineva care are problema mea ar intelege ce vreau sa spun,
Din ATV te poti rasturna, poti cadea pe spate, poti cadea in bot, te poate face praf o masina, poate sa daca atv peste tine samd
chiar nu ai cum sa sustii ca e mai putin periculos cu masina.
si surpriza, nici atv nu il poti vedea tot in oglinzi
Da, intr-adevar te poti accidenta in mult mai multe moduri decat cu masina insa daca esti precaut si sti cum sa il conduci nu se va intampla asta. La atv nu este nevoie sa te uiti in oglinzi decat ca sa te uiti in spate cand esti in trafic ca sa nu fie nevoie sa iti intorci capul, insa ii acoperi toata aria cu corpul. Esti complet stapan pe el. Pe cand la masina stai pe scaun care reprezinta 5% din aria masinii.
Aia 5% din aria masinii are o probabilitate mai mica sa te omoare decat are toata aria ATV ului.
Oricum ai pune problema nu cred ca iese ATV ul mai sigur in niciun caz.
Ce este așa de greu de crezut că nu s-au gândit?
Poate nu realizezi cât de mic este grupul oamenilor care au fobie de condus mașina dar le place să conducă ATV-uri. Probabil este un grup format numai din tine.
Este ca și cum ai face parte din grupul oamenilor cărora le place să înoate cu rechinii dar au fobie să inoate cu delfinii.
Este un exemplu total gresit. Tie daca iti este frica de gandaci, ei fiind inofensivi pentru tine, ai putea sa stai intr-o cada plina cu ei? Nu! Dar ai putea sa stai in aceeasi cada plina cu fluturi, nu? Pentru mine diferenta dintre masina si atv este cum sunt pentru altii gandacii si fluturii.
Nu este un exemplu total greșit, pentru că se referea la nivelul de periculozitate.
Un ATV este din toate punctele de vedere mai periculos decât o mașină. Însă faptul că ești stăpân pe ATV îți creează o falsă senzație de siguranță.
De ce falsă? Pentru că siguranța în trafic nu depinde numai de tine. Indiferent cât de stăpân ești pe vehiculul tău, indiferent cât de precaut ai fi, poți oricând să fii lovit de altcineva. Iar în momentul în care un ATV este lovit de o mașină, de obicei "câștigă" mașina, iar conducătorul ATV-ului este adunat de sub alte mașini.
Nu e vorba de gândaci și fluturi. Este vorba despre fizică. Dacă ești claustrofob, cumpără-ți o decapotabilă.
1. Nu exista "fobie" de condus masini. Toata lumea poate sa invete daca are conditii si vrea.
2. ATV e mai periculos si decat masina si decat motocicleta in ce priveste gravitatea accidentelor pe care le poti suferi cu ele.
Daca vei crede lucrul asta, ai un motiv serios sa te mai alegi cu inca o fobie, mai justificata insa.
Eu nu incerc sa-ti schimb parerea. Doar am spus ce stiu. Succes!
Din moment ce am spus ca am facut ore de condus si dupa mai multe sedinte tot nu am scapat de frica asta eu zic ca este fobie. Si Ba da, exista. Daca cauti pe net o sa gasesti. Mie chiar si instructorul mi-a spus sa ma duc la un psiholog pentru ca am fobie.
Am mers si merg cu atv-ul pe munte, prin paduri si pentru mine este mult mai usor. In trafic nu am fost dar e de inteles ca este mult mai usor din moment ce este mult mai mic si ii acoperi toata aria.
E in regula, nu te contrazic.
Totusi, daca ai masina, merita sa te bagi singur in ea si in liniste sa faci exercitii pe bucati, fiecare operatiune mica in parte pana cand stapinesti pornitul line de pe loc si mers incet 2-3 m iar apoi frinare si oprire. Asta singur. fara instructor pe capul tau, care pot fi niste badarani.
Faci asta pana te simti stapin pe pornire oprire, schimbat intr-a doua.
Dupa aceea continui, tot singur, cu manevre linistite in poligon.
Dupa aceea te antrenezi cu stapinirea ambreiajului/acceleratiei. In panta de 20 grade pornesti de pe loc dupa care trebuie sa tinzi sa slabesti usor ambreiajul (cu acceleratia apasata corespunzator) incit sa ajungi sa stai pe loc cu masina nefrinata (din ambreiaj si acceleratie). Dupa aceea o pendulezi lent de tot inainte citiva metri, stai pe loc din nou, inapoi cu spatele citiva metri (ramii tot in viteza 1-a de mers cu fata).
Daca faci toate chestiile astea singur la viteza de mers ca melcul (cit mai mica posibil) vei fi rege pe masina. Asa am patit si eu la inceput.
Daca nu te intereseaza pot si faci abstractie de ce ti-am scris.