| xl3rr a întrebat:

Buna ziua, am o problema cu mașina mea persoanala marca Opel. După cum bine știți Opel are ca toate restul mașinilor "bubele lor" doar ca eu cred ca am o problema mai specială deoarece nu o pot repara de aproximativ 2 ani. De aproximativ 2 ani umblu cu ea prin service-URI ca sa primesc același răspuns "nu știm ce are " nu știu dacă merg eu la service-URI de clasa joasa sau nu dar din oraș de la mine am fost și la cel mai recomandat și la cel mai nerecomandat (vericu) pentru a primii același răspuns.
Întrebarea mea este următoarea:
De ce îmi apare martorul acela cu o mașina si cheie in bord sta cât sta aprins si după se stinge si tot așa
Și țin sa Menționez faptul ca atunci când se aprinde mașina nu mai rulează peste 3500 turații si înainte de a se aprinde vitezele 1-3 scoate un fum negru?!
Am încercat metoda cu curățare EGR
Am încercat varianta cu turbina schimbată doar ca aproximativ tot ce am încercat durează foarte puțin ca soluție si dupaceeea reîncepe discuția
Dacă ma puteți ajuta cu o părere sau ba chiar o rezolvare as fi super bucuros
Dacă credeți ca aveți nevoie de mai multe detalii ca poate aveți o soluție se poate discuta si in privat
Mulțumesc frumos de înțelegere

5 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

La orice service mergi, cand acel bec se aprinde, pe masina trebuie pus un tester. Chiar si unul banal, de 50 de lei, iti da un cod de eroare, in functie de care te apuci de curatat si inlocuit piese.
Acuma na, o curatare de EGR nu strica niciodata, dar nici nu te apuci sa schimbi turbina pe baza de presupuneri.

regis
| regis a răspuns:

Nu trebuie sa te uiti in nici un manual, acel martor denumit popular "masina cu cheita" se cheama SERVICE, dupa locul unde trebuie sa te duci cat mai curand dupa ce s-a aprins.
Si nu e "daca nu rezolvi scanezi masina", ci exact pe dos, prima data scanezi masina si abia apoi te apuci de rezolvat. Si nu, nu are relevanță daca mai sunt si alti martori aprinși, martorul service nu are legătură cu altii.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Masina cu cheita (service soon) inseamna eroare in ECU. Eroarea aia iti spune pe romaneste/engleza unde se afla problema.
Fumul negru inseamna o problema de amestec. Ori injectoarele scapa prea mult (ceea ce nu cred), ori nu ajunge suficient aer in motor.
Printre suspecti, EGR-ul, furtunele si intercoolerul, clapetele swirl.
Problema cu service-urile este ca majoritatea sunt minim retardati, iar Opel nu este o marca pe placul lor. Drept urmare, nici macar diagnoze de Opel nu o sa gasesti in service-urile locale.
Daca esti din Bucovina, te pot ajuta eu.

| relian a răspuns:

In primul rind trebuie sa cauti in manualul masinii sau pe net acea lumina ce apare, acel simbol si sa vezi ce semnificatie are.

Asta este primul lucru ce trebuie sa il stii. Apoi mergi mai departe, daca nu rezolvi, scanezi masina, sau cum zic romanii faci o diagnoza, vezi daca sunt acolo coduri inregistrate in memoria computerului.

Nu ai spus nimic daca la bord mai ai si alte lumini aprinse in afara de acel semn ce spui cu masina si cheia aia.
Trebuie sa dai informatiile astea.

| Mikyhairstyle a răspuns:

Bună, știu ca o sa zici ca femeile nu se pricep la asa ceva. Dar țin sa-ti spun ca am trecut prin aceeași problema, cu aceleași simptome(ralanti in trepidatii la rece, consum marit de ulei si combustibil, fum în treptele 1-3, turatiile nu mai creșteau peste 3500 cand se aprindea eroarea și mergea perfect normal când se stingea) imi spuneau și mie la service " e posibil sa fie de la..."
Dar am dat de cineva care a știut sa se ducă direct la sursa problemei. Mi-a măsurat compresia pe fiecare cilindru și unul din ei avea presiune destul de scăzută iar al doilea suficient cât sa activeze simptomele din cand in când. Mecanicii hobby-sti au metodele lor de masurare a compresiei. Oricum au nevoie de inca o persoana care sa
dea la demaror si un dispozitiv adecvat de masura a presiunii (compresmetru) Mai intai se scot toate bujiile din capul cilindrilor si se verifica pozitionarea corecta a valvelor. Asistentul va tine apasate total pedalele de acceleratie si ambreiaj in momentul punerii demarorului iar cel ce masoara va tine dispozitivul de masura bine apasat catre cilindru. Si tot asa pentru fiecare cilindru
Mi s-a spus și am înțeles ca uzura segmentilor pistonului duc la pierderea presiunii în motor, implicit la defectarea garniturii de chiulasa si uzarea excesiva a bujiilor, pentru ca arderea combustibilului este incompleta si de aici nu se mai face corect nici amestecul de aer-combustibil( de aceea eroare din cand in cand). In timp e posibil sa-ti rămână eroarea aprinsa permanent din cauza ca se va bloca unul din cilindri, iar presiunea din întregul motor nu va mai putea sa-l ajute sa mai funcționeze. Oricum pentru asta trebuie desfăcut motorul, segmentat și dacă tot ajungi în stadiul ala verificata și garnitura de chiulasa. Sper ca am reușit sa ma exprim cat se poate de mecanic pentru o femeie și iti doresc multa baftă!