| mircea1996 a întrebat:

am o problema mare la masina. Am o Skoda Fabia 1.4 mpi(benzina) din 2001. Problema masini e la relanti, adica atunci cand sta pe loc masina turatia urca, coboara si tremura motorul, nu sta turatia. Am verificat bobina de inductie, bujii noi, injectoare, senzori de la injectoare, clapeta de acceleratie curata, admisia curata, senzorul map schimbat. Nu are egr. Tot asa merge, nu stiu ce sa fac cu ea. Daca este cineva care a avut problema asta sa spuna ce a facut. Multumesc!

6 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

La pocnitoarele astea facute de VW, se incarca catalizatoarele (de la atat ulei ars)... Si incep sa apara probleme de genul.
"Mecanicii" stau si schimba sonde, nu rezolva nimic, tinichigii cu greata de VAG (eu) opereaza catalizatoare si rezolva problema.
Probabil ai si becul 'check engine' aprins de mult, altfel ar insemna ca nu merge.
Eu te sfatuiesc sa rezolvi problema pe metoda 'operatie catalizator', daca zici ca restul sunt ok, apoi sa o vinzi unui alt naiv, si sa-ti iei Clio 2 1.2 16V, ca sa intelegi ce e aia 'supozitor fiabil'.

| Sofer a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Ca tot e vorba de astea. Golf 4 1.4 cateodata la rece si cald la pornire oscileaza putin relantiu pentru circa 2 secunde. nimic aprins in bord eroare ceva. Si la pornire doar la rece trepida usor si acceleram putin gata se linistea torcea ca un pisoi. acum observ ca nu a mai facut asa.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Sofer):

Pot fi bujiile batrane, sau de calitate mai slaba.
Urmareste daca lucreaza corect socul, pe turometru; normal ar fi sa porneasca undeva pe la 1200rpm, si sa scada treptat. Daca porneste direct sub 1000rpm, inseamna ca nu-si prea face treaba.

| Sofer a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Mai porneste pe la 1200 1000 da rar de tot si scade pana pe la 750 rpm. Nu cunosc vechimea bujiilor in motor ca masina e de un an in tara si nu am schimbat decat distributie, ulei si filtre.
O sa le schimb. Tind sa cred ca sunt facuti 30.000-40.000 km cu aceste bujii.
Si cand schimb repede viteza din 1 in 2 sau 3 in 4 pe la 60 kmh si apas tare pana in podea acceleratie se accelereaza incet dar cand accelerez usor e mai rapid in acceleratie. se poate regla sa raspunda repede acceleratia cand apas tare pe ea.

| GabrielStn a răspuns:

Si eu am avut problema asta cu ea..atat la relantii, cat si in timpul mersului, mai ales cand schimbam vitezele - tremura si se auzea un sunet ciudat. Eu le-am verificat pe toate si erau in regula. Singura chestie pe care am depistat-o ca nu era in parametrii optimi a fost uleiul. Era la minim. Am schimbat uleiul si filtrul, iar acum masina merge super ok, insa nu stiu daca acestui fapt se datoreaza schimbarea de comportament.

| Cristian0884df11 a răspuns:

Din ce ai spus tu e destul de grav
1. Motorul posibil inecat adica are mai mult combustibil in capul pistoanelor decat ar trebui, sau merge in 3 pistoane
2. Acele becuri din bord pe care tu leai considerat nesemnificative sigur aratau o defectiune iminenta, de cele mai multe ori un martor oarecare aprins in bord fara motiv are o cauza mai putin sau mai mult daunatoare masinii dar toate au efect preventiv, Ex. mie mi s-a aprins martorul de la airbag si cand am fost cu ea la test am aflat ca am circulat mai multe sute de km fara nici un stop pe frana ceea ce inseamna 99% accident, fereasca Dumnezeu
3. Orice masina are in calculator un program rezerva care permite functionarea aproximativ corecta pentru o scurta perioada de timp sau pana la remedierea diferitelor erori, daca aceste erori nu sunt depistate si reparate la timp atunci e din ce in ce mai grav.
4. Sfatul meu: Mergi cat mai repede la un test pe calculator