La ce ajuta? Zic ei ca ajuta ca masina sa scoata putine noxe.
Sonda asta masoara sau arata daca catalizatorul tau lucreaza bine sau este dus.
Daca catalizatorul nu mai is face treaba,sonda asta trimite semnal computerului masinii,care iti afiseaza la bord,apare acel motor in bord, deci ori sonda ori catalizatorul este defect.
Cu lumina aia aprinsa ar trebuie sa nu mai treci inspectia, asta legal masina poluiaza, sau nu poate citi noxele, daca sensorul este defect, in ambele cazuri esti in neregula.
De fapt ambi sensori se numesc senzori de oxigen, asta pentru ca masoara oxigenul din gazele arse.Primul,masoara oxigenul din gazele ce ies din evacuare, trimite informatia la calculatorul masini care vede cat oxigen este evacuat, iar in baza asta face amestecul combustibil-aer.
Sensorul 2 masoara la fel oxigenul care iese din catalizator, trimite catre calculatorul masini datele, apoi calculatorul compara ce a citit primul senzor si cea citit sensorul 2.
Intre citirile astea trebuie sa existe o diferenta, diferenta care arata ca catalizatorul isi face treaba sau nu, deci sensorul ala 2 ce spui tu asta face citeste oxigenul din gazele catalizate de catalizator, trimite catre calculatorul masinii, care compara cu oxigenul citit de prima sonda
Cam asta este in mare.Acu de ce zic europenii Lambda si alte rahaturi ei stiu, dar de fapt ala asa ar trebuie sa se numeasca oxygen sensor, pentru ca de fapt asta face, citeste oxigenul.
In sf fiecare cu denumirea lui cu pasaricile lui
Sonda Lambda este o componentă a motorului sub forma unui senzor responsabilă cu măsurarea cantității de oxigen aflat în gazele evacuate pe țeava de eșapament a mașinii tale. Senzorul transmite informații utile către Unitatea de Control a Motorului.
O mașini cu motorizare Euro 4 sau Euro 3 e bine să știi că mașina ta are două sonde, una amplasată înaintea catalizatorului, care optimizează amestecul de aer și combustibil, iar cea de-a doua poziționată după catalizator, care asigură eficiența acestuia.