Cel mai sigur răspuns l-ai obține într-un service autorizat al firmei, nu pe TPU. Asta dacă chiar vrei să știi exact ce are (sau nu) mașina ta.
"Am un consum exagerat la relantii, dacă pornesc motorul rece de dimineață, am un consum de 8.7-9"
motor rece, e normal ce-ți arată la bord!
Electricianul tau sper sa stie mai multa electrica decat mecanica.
Segmentul nu consuma benzina in plus.
Benzina este injectata in cantitati egale in fiecare cilindru de catre un injector ca de aceea se spune ca ai masina pe injectie multipunct.
Cauzele unui consum exagerat de benzina pot fi multe, dar trebuie sa te asiguri mai intai ca datele computerului de bord sunt reale.
Este normal sa-ti arate asa la relanti, motorul este rece. Dar nu va fi mult rece, dovada ca spui ca atunci cand este cald consumul ajunge la 3.
Mă refer la consumul la relantii, care la alții este și de 0.8-1 la rece și la cald 0.4-0.6. Când motorul este cald(depinzând de cât merg cu mașina), consumul la relantii este între 3 și 7.1 aproximativ.
Consumul la ralanti (cu un singur „I"!) cum crezi că se calculează?!? La fosta mea mașină, sub 15 km/h nici nu mai afișa consumul. De ce? simplu: pentru că artimetica lu' calculatoru' ăla nu știe să împartă la zero.
Cum or fi reușit ăștia de la waginul popular, habar n-am...
Pentru conformitate: consumul îl ai în litri pe km, nu? Păi dacă stai pe loc, practic consumi infinit litri pe km, că nu te miști!
Am citit în forumuri, inclusiv la mașini ca a mea, și oamenii ăia erau îngrijorați că le afișau 1l la relanti cu motorul rece deoarece pentru ei era "prea mult".
Sincer, eu nu mi-aș face griji pe tema asta. Poate o fi din cauza „soft-ului" ăla care fentează RAR-ul la americani...
Nu ar fi mai util / simplu să faci un plin, apoi să mergi (nu la ralanti!) vreo 300 km, apoi să faci iar plinul și să împarți litrii din al doilea plin la sutele de km parcurși ca să vezi dacă consumul mediu pe care ți-l va afișa calculatorul e același cu al tău, calculat la fix, sau sunt diferențe.
Și până la urmă, contează mai mult cum merge motorul în regim, nu la rece, imediat după pornire.