Iti recomand un v/s40 din 2000-2004 cu 1.9D de 116 cp, motorul foarte bun dpdv al fiabilitatii, masina foarte rezistenta, sta bine pe strada, o poti conduce si in batjocura ( cu toate ca recomandat este sa-l conduci responsabil, nu stii ce fel e proprietar a avut inainte si cum l-a intretinut) ulei nu consuma, cel putin n-ar trebui, asa ca si consum de combustibil, undeva la 5-6 in functie de stilul de condus, daca-l conduci mai tare ii duci mediul pe la 6-6.5 dar daca te tii bine de el il scazi la 5.5, poate chiar mai jos! de exemplu la 80 kmh consuma 3% pe drum drept.
Masina este sigura, destul de incapatoare, confortabila, nu are rost sa intrebi cum e fata de passat sau vectra, as alege fara sa stau pe ganduri v40-ul!
Vizibilitatea din masina este buna, usor de condus si manevrat, motorul ofera putere si cuplu suficient cat sa nu te lase la greu, 10.5 secunde pana la 100 km/h mi se par suficiente pentru inceput daca te intereseaza o masina care sa si mearga tare ( cu toate ca pana inveti sa conduci cu adevarat nu-i recomandat sa faci spectacol )
Parerea mea, n-are rost sa-ti cumperi masina cu motor prea mic si consum de 3-4% ca esti incepator si etc etc, iti iei o masina sa o ai, nu o schimbi odata la 2 ani... eu am masina de 5 ani ( tot v40 dar din 97 cu 2.0 benzina, daca te intereseaza, ia 8-9% mixt, mai mult exterior si 15% oras aglomerat) tatal meu are v40 cu 1.9D si este foarte multumit de masina, nu scoate fum negru, nu consuma ulei, iarna porneste fara probleme de mers merge perfect, la viteze de oras demarajul este super!
Daca vrei mai multe detalii putem discuta.
V40/S40 este cel mai de jos model de la Volvo, este cel mai ieftin la piese, nu-s asa scumpe dar nici prea ieftine insa ce nu tine de consumabile iti poti lua de la dezmembrari in caz ca ti se strica, am dat 60 de lei pe o pompa de servo, 100 de lei pe un electromotor, nu-s deosebit de scumpe si piesele sunt bune, pe langa asta iti recomand eu pe cineva ce ofera si garantie la piese
Alta treaba, modelul ala nu prea se strica deci in afara de consumabile, doar daca fostul proprietar a fost nesimtit cu masina, eu de exemplu cu a mea 2.0 benzina, 5 ani o stiu condusa numai in suturi, ca pe o masina inchiriata, aproape zilnic 5-6k rpm, gropi, ce-s alea? Si de la astia multi km ce i-a facut [undeva la 500 000] si aia 20 de ani ce-i are au inceput sa cedeze furtunele de apa, pana acum 2 mi s-au spart, unul asa de-odata si unul cand am facut o depasire de am dus-o la 6500 rpm, totusi, masinile trebuie conduse cu cap, daca are o varsta si inca merge pe plasticaraia din fabrica trebuie avuta grija. La diesel nu-i mare lucru, la 4000 rpm ai puterea maxima si de la 1750 rpm ai cuplul maxim deci nu va fi nevoie de cine stie ce turatie s-o convingi sa fuga, la a mea abia de la 4000 incepe sa traga tare ca acolo are cuplul, pe cand puterea este la 6100 rpm, la vitezele de oras dieselul ala cu doar 116 cp m-ar cam face pe mine cu 136 pe cand la drum intins sta altfel treaba
Tatal meu are de ceva vreme v40-ul cu 1.9D si nu i-a facut probleme inca, stiu prieteni cu masini aseamanatoare care-s foarte multumiti! Majoritatea tinerilor cu Volvo au o singura problema, consumul (la benzinare) si asa-i, daca de exemplu a mea nu avea GPL eu legam masina de un copac si o lasam sa prinda radacini, 15% in oras mi se pare enorm.
Iti recomand o bicicleta.
Simplu si practic, nu cere benzina si mai faci si miscare.
Eu am întrebat un lucru tu imi raspunzi alt lucru...