Fumul albastru la o masina diesel poate indica mai multe lucruri si anume:
turbina defecta, problema in camera de ardere, scurgerea uleiului pe evacuare.
Referitor la consumul de ulei daca este sa spun strict la modul general, producatorii de masini spun ca este ok si un consum de ulei de 1litru la 1000 de km!
Acest lucru l-am citit in cartea masinii, la toate masinile pe care le-am avut si acolo se mentiona acest lucru cu 1 litru la 1000 km
de pe net aflam si urmatorul lucru
"Majoritatea producatorilor considera ca un litru de ulei la aproximativ 2500 de km este un raport acceptabil. Insa trebuie sa subliniem, de asemenea, ca exista si vehicule de performanta, care vor consuma 1 litru de ulei la mai putin de 1600 de km, ceea ce este considerat, de asemea, ca fiind un consum acceptabil."
Din cauza filtrului de particule infundat, masina a facut regenerari mai dese.Din cauza postcombustiei uleiul a fost contaminat cu motorina.
Uleiul VW nu este prea calitativ.
Apoi daca proprietarul a facut revizia la 30.000 asa cum scrie in carte este un miracol ca motorul a tinut pana acum.
Turbina nu se verifica daca are joc.Ce joc sa aiba turbina? Cind are joc, deja e praf. Are semerungu ciupit, pe acolo pierde ulei.
Cu semetingu ciupit nu are joc deloc.Joc are cand is rulmenti uzati
Problema pe unde scapa ulei. Poate scapa pe la turbina, poate scapa pe la Compresor.
Se verifica usor.Mergi pe conducta de la turbo,aia care intra in intercooler,undeva poti deconecta,are ceva conducta de cauciuc,scoti doar un colier si decinectezi doar un capat.
Daca cade peste tine ulei? vorba vine,daca gasesti acolo ulei,inseamna ca scapa pe la compresor.
Daca conducta este uscata,pierde pe la turbina,aia ce este invirtita de gazele arse, scapa putin se arde, ai fum albastrui.
Din toate masinile ce le stiu, audi au cele mai proaste turbine, f multe scapa ulei. A6, A4.
Salut,
Am aceeasi masina. Imi consuma 1l de ulei cam la 2500km in functie de cat ee tare ma dau la ea.
Nu i dau de cap. Antigel consuma? Ce culoare are?