Din ce spui tu la transmisie nu-i nimic rau. Spui ca nu ai check engine on? Pai atunci nu vad ceti faci probleme.
Ar putea fi din trotle body, clapeta de acceleratie, care este electronica, altceva ar trebuie sa se aprinda check engine.
Dar asa ca idee, poti sa scanezi masina sa fii tu linistit, daca ai un scaner si din ala de buzunar iti ia nici 2 minute.
Referitor la schimbatu vitezei depinde, poate s chimba si sub 2500. Daca se strica ceva la cutia de viteze, atunci nu mai schimba, ti-am spus schimbatu vitezei se face hidraulic si sunt acolo niste selonoizi f micuti care inchid sau deschid pe unde sa treaca acel fluid hidraulic.Este un motoras mic mic cat juma de deget, ala are un cui sa-i zic asa care culiseaza si deschide anumite orificii sau le inchide.Am desfacut chiar la un audi A6 capacu de la transmisie si ma uitai, hai sa nu zic ca am si luat acei selonoizi ma jucam nu aveamc e face, eram intr-un junkyard.
Atata vreme cat in bord nu apare check engine ala, nu ai de ce sa iti faci probleme, asta daca bordu ala este ok si nu-i masului, ca asa am auzit pprin RO orice se masluieste deci baga o scanare sa nu cumva careva sa fi scos sau stiu si eu ceau facut cu luminitile astea de avertizare.
Nu te duc la mecanic,nu ai date detalii,masina aia ar trebuie sa se aprinda ceva la bord,check engine ala daca e ceva la transmisie.
Tu vii asa fara detalii si ce idee sa avem?
Deci daca la bord nu ti s-a aprins check engine,atunci nu aiabsolut nici o problema nici la motor nici la transnsimie.
Daca nu-i check engine aprins,ar putea fi throtle body,adica piesa aia,nu stiu cum se numeste in romana,aia ce intra aerul,controleaza cat aer sa intre,la masina ta piesa aia este controlata electrinic si poate sa decalibrat,cum ziceau unia ti s-a defectat relatiu,asta daca nu ai nici o lumina aprinsa la bord,lumina de avertizare,sau check engine.
Nu mai alergati la mecanic asa aiurea. Apoi schimbatu vitezelor la o transmisie automata se face prin anumiti selenoizi,care sunt asezati chiar sub transmisie,si is foarte usor de accesat,desfaci baia la transmisie si acolo is toti selenoizii,aia schimba vitetezele,in rest la transmisia aia nu se strica nimic altceva,poate ambreaju unneori,unu la milion .
Deci da detalii,ce luminite ai aprinse la bordu masinii sau daca ai ceva luminite aprinse si care is alea.
Tremuratu ar putea sa fie si de la motor,sa ai miss fire,adica probleme la aprindere,nu tremura ca nu schimba viteza,tremura ca motoru nu merge rotund,cum zic unia,ai lipsa de explozie unde la un cilindru,iar cand accelerezi nu mai tremura tocmai ca turatia mai mare echilibreaza motoru,suplineste lipsa exploziei in acel cilindru.
Ca urmare indiferent ce problema ar fi,la motor sau la transmisie,chec engine ala ar trebuie sa fie ON.
Daca este On atunci mergi si scanezi masna,sau cum zic romanii pui testeru pe ea si vezi ce spune.
La masinile astea cu transmisie automata, tremuratu nu vine deloc din schimbarea vitezelor, masina ori schimba ori nu schimba, dar nu tremura.
Iara cand masina sachimba ar trebuie sa vezi tu f bine, te uiti la ceasul ala turometru si vezi ca la anumite turatii masina schimba, adica acu ala ajunge stiu si eu la 2500-3000 rpm,apoi deodata scade brusc,in momentu ala a schimbat.
De unde ai ajuns tu la concluzia ca ai problema la transmisie? Voi cred ca va faceti de lucru asa singuri frate de aia masinile astea au calculator,au lumini de avertizare si asa mai departe,sa vezi cand o lumina se aprinde,atunci mergi si scanezi masina,scaneru ala iti va spune care sunt problemele sau problema si eventualele cauze.
Este ca si la masinile alea vechi cu carburator. Daca relantiu nu era reglat bine,motoru tremura,sau de la aprindere la fel,ai lisa de scanteie la o bujie si normal ca motoru tremura,nu tremura transmisia.
Deci la masina asta daca sa zic sar defecta un selonoid dina sta,atunci nu ar mai schimba masina in viteza urmatoare, dar nicidecum nu ar tremura motoru.
Nu stiu la ce mecanici mergi tu, ai grija ca masinile astea cu transmisie automata nu se defecteaza decat f rar, in plus acolo in ro cum voi nu sinteti obisnuiti, mecanicii va poate baga orice poveste.
Ok mergi fa o poza la bordu masinii, sau spune ce lumina ai aprinsa si revino cu detalii sa pot spune ce sa faci.
Salutare si multumesc de raspuns.
Intr-adevar, nu am dat prea multe detalii, scuze?
MASINA NU ARE NICI UN FEL DE EROARE IN BORD.
E cutie multitronic CVT.
Ca sa explic un pic cam cum se simte tremuratul acela, e ca si cum as pleca tare cu masina si ar patina pe asfalt, e un zguduit asa dar se simte foarte putin si pana in 60 km/h apoi nu mai sunt probleme.
Inca ceva
Cutia schimba subturat cumva, ca idee, la 40km/h deja e in viteza a 4-a.
Cand merg cu ea prin oras sta turometrula 1100rpm-1200rpm. Eu cred ca masina merge subturat asa... daca merg normal schimba sun 1500rpm
Daca accelerez cu pedala trecuta de jumatate, schimba la 2000-2500rpm si tremuratul nu mai apare
La fel si daca o dau pe manual, nu se simte nimic anormal, schimba perfect
Din ce spui tu la transmisie nu-i nimic rau. Spui ca nu ai check engine on? Pai atunci nu vad ceti faci probleme.
Ar putea fi din trotle body, clapeta de acceleratie, care este electronica, altceva ar trebuie sa se aprinda check engine.
Dar asa ca idee, poti sa scanezi masina sa fii tu linistit, daca ai un scaner si din ala de buzunar iti ia nici 2 minute.
Referitor la schimbatu vitezei depinde, poate s chimba si sub 2500. Daca se strica ceva la cutia de viteze, atunci nu mai schimba, ti-am spus schimbatu vitezei se face hidraulic si sunt acolo niste selonoizi f micuti care inchid sau deschid pe unde sa treaca acel fluid hidraulic.Este un motoras mic mic cat juma de deget, ala are un cui sa-i zic asa care culiseaza si deschide anumite orificii sau le inchide.Am desfacut chiar la un audi A6 capacu de la transmisie si ma uitai, hai sa nu zic ca am si luat acei selonoizi ma jucam nu aveamc e face, eram intr-un junkyard.
Atata vreme cat in bord nu apare check engine ala, nu ai de ce sa iti faci probleme, asta daca bordu ala este ok si nu-i masului, ca asa am auzit pprin RO orice se masluieste deci baga o scanare sa nu cumva careva sa fi scos sau stiu si eu ceau facut cu luminitile astea de avertizare.
Relian bate campii, pentru inceput trebuie inlocuit filtrul si uleiul la cutie, se face la fiecare 60.000 km.
Abia dupa aceea vedem ce este de facut.
Nu se aprinde niciun martor in bord daca uleiul este negru si filtrul infundat.
Da, la mecanic am fost si mi-a zis ca trebuie sa desfaca cutia sa vada ce are?
O sa merg la altul
Du-te acolo unde au fost mulți oameni și au fost mulțumiți, chiar dacă e scump dar măcar așa nu o să-ți schimbe ăia piesele în altele mai rele.
Pai si daca problema e chiar de la cutie ce faci cum se rezolva daca nu demontand-o.
Cauta un alt mecanic daca in asta nu ai incredere dar s-ar putea ca problema sa fie chiar din cutie.
Pentru cutiile automate cauta un service care stii din auzite sau din reviewuri ca se ocupa mai ales cu cutiile automate, aceea sunt specializati in asa ceva si fac treaba buna, pentru ca nu toti mecanicii se pricep la cutii automate.