99% din cauza sonda lambda. Aceasta ce face calculează amestecul de benzina. Înlocuieste-o
La benzinarele vechi, mai ales la cele nemtesti, trebuie sa te obisnuiesti cu becul ala.
Daca cumva masina ta consuma ceva ulei, nu mai ai sanse sa se stinga, din cauza ca uleiul ce ajunge in camera de ardere, modifica semnificativ gazele pe care le masoara sonda, si nu va fi 'multumita' niciodata.
Se poate intampla chestia asta si daca ai uleiul la sfarsitul termenului, de exemplu ai facut 8000km cu el, mai are 2000km pana la schimb, dar a inceput sa fumege, si s-a subtiat cat sa se prelinga pe langa supape.
Eu pateam la o Octavia 1.6 cu motorul foarte bun (fara simptome de uzura), cand depaseam 8000km cu un schimb de ulei, incepea sa consume foarte mult. Cand puneam ulei nou, nu mai disparea nici un gram.
Iar acum, la alta masina, am circulat putini km cu acelasi ulei, si l-am lasat mai mult de un an, si a inceput sa-mi faca gaze in carter (cand scot busonul de la completare ulei iese fum, si nu pare a fi esapament).
Poate fi intr-adevar si benzina, daca ai pus ceva mai ieftin, pune ceva bun (Efix e cel mai laudat) in rezervorul cat mai gol, si mergi pe undeva in afara localitatii, sa mearga intins, sa ajunga la temperatura maxima de functionare, poate se curata putin si se stinge becul. Asta mai ales daca ai facut naveta scurta in ultima vreme, regimul asta omoara motoarele.