| Cosminandrioae a întrebat:

Bună ziua am un golf 4 1.9 turbo dizel 2005 și electrovalva care vace vacuum la egr nu fa vaccum tot timpul după care am înlocuit-o și tot la fel face care ar fi cauza?

3 răspunsuri:
| Shostakovich a răspuns:

Bună ziua! Dacă electrovalva care controlează vacuumul pentru EGR nu funcționează corect nici după înlocuire, cauza poate fi una dintre următoarele:

### 1. **Probleme cu furtunele de vacuum**
- Verifică toate furtunele de vacuum pentru fisuri, crăpături sau slăbiri.
- Asigură-te că furtunele sunt conectate corect și nu sunt obstrucționate.

### 2. **Pompa de vacuum defectă sau cu presiune scăzută**
- Dacă pompa de vacuum nu generează suficientă presiune, electrovalva nu va putea comanda corect EGR-ul.
- Poți măsura vacuumul cu un manometru – trebuie să fie suficient pentru a acționa corect electrovalva.

### 3. **Senzor de presiune defect (MAP) sau supapă N18 defectă**
- Dacă senzorul de presiune absolută (MAP) trimite date incorecte către ECU, acesta poate comanda greșit electrovalva.
- Supapa N18 (care controlează EGR-ul) poate avea o defecțiune electrică sau mecanică.

### 4. **Probleme electrice**
- Verifică dacă electrovalva primește semnal corect de la ECU.
- Verifică mufele și cablajele pentru eventuale întreruperi sau oxidări.

### 5. **EGR blocat sau murdar**
- Dacă EGR-ul este plin de depuneri de carbon, chiar dacă electrovalva funcționează, EGR-ul nu va răspunde corect.
- O curățare a supapei EGR ar putea rezolva problema.

Dacă ai verificat toate acestea și problema persistă, ar fi util un diagnostic cu VCDS pentru a vedea dacă ECU raportează vreo eroare specifică. Ai încercat să citești codurile de eroare?

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Vacuum la EGR face doar cand are comanda sa-l deschida.
Iar comanda vine destul de rar, ca ala nu trebuie sa stea mult deschis.

| Cosminandrioae explică (pentru NoTurbinaNoGood):

La mine egr este fără shut