Vacuum la EGR face doar cand are comanda sa-l deschida.
Iar comanda vine destul de rar, ca ala nu trebuie sa stea mult deschis.
La mine egr este fără shut
Bună ziua! Dacă electrovalva care controlează vacuumul pentru EGR nu funcționează corect nici după înlocuire, cauza poate fi una dintre următoarele:
### 1. **Probleme cu furtunele de vacuum**
- Verifică toate furtunele de vacuum pentru fisuri, crăpături sau slăbiri.
- Asigură-te că furtunele sunt conectate corect și nu sunt obstrucționate.
### 2. **Pompa de vacuum defectă sau cu presiune scăzută**
- Dacă pompa de vacuum nu generează suficientă presiune, electrovalva nu va putea comanda corect EGR-ul.
- Poți măsura vacuumul cu un manometru – trebuie să fie suficient pentru a acționa corect electrovalva.
### 3. **Senzor de presiune defect (MAP) sau supapă N18 defectă**
- Dacă senzorul de presiune absolută (MAP) trimite date incorecte către ECU, acesta poate comanda greșit electrovalva.
- Supapa N18 (care controlează EGR-ul) poate avea o defecțiune electrică sau mecanică.
### 4. **Probleme electrice**
- Verifică dacă electrovalva primește semnal corect de la ECU.
- Verifică mufele și cablajele pentru eventuale întreruperi sau oxidări.
### 5. **EGR blocat sau murdar**
- Dacă EGR-ul este plin de depuneri de carbon, chiar dacă electrovalva funcționează, EGR-ul nu va răspunde corect.
- O curățare a supapei EGR ar putea rezolva problema.
Dacă ai verificat toate acestea și problema persistă, ar fi util un diagnostic cu VCDS pentru a vedea dacă ECU raportează vreo eroare specifică. Ai încercat să citești codurile de eroare?
IonSpintecatoru întreabă: