Ce zici tu ala se numeste punctul mort sau punctul de plecare si nu, nu se ridica la jumatate asta incerci tu sunt masini care pleaca cu ambreiajul de jos sau cu ambreiajul de mai sus asta verifici tu. Cum? Apesi ambreiaju bagi in treapta I si dai usor drumul la ambreiaj pana incepe sa scada din turatii e acolo e punctul de plecare.
Cu acceleratia la benzina se tine ambreiajul in punctul mort o turezi putin si apoi dai drumul usor la ambreiaj in acelasi timp mai si accelerezi ai sa auzi motorul daca nu e turat si incepe sa vibreze masina mai accelerezi oleaca te vei obisnuii in timp sa pleci.
La diesel mi se pare ca dai drumu la ambreiaj apoi accelerezi dar nu stiu sigur.
Deci acel punct de plecare este diferit de la masina la masina....eu am un prieten care il ridica la jumatate iar masina pe care invat eu trebuie sa ridic cam un sfert si ma tot contraziceam cu el
In viteza 1 merge numai din ambreiaj,apoi concomitent apesi pe pedala de acceleratie cu ambreiajul, adica pana masina o i-a din loc, sau schimba turatia, adica intri in viteza urmatoare, de fapt in care schimbi.
Ambreiajul difera de la masina la masina, de la uzura la uzura, de la reglaje la reglaje.
Apasarea ambreiajului si face concomitent cu apasarea acceleratiei
Te contrazic la partea cu acceleratul daca ar fi sa faca concomitent ar insemna cand ambreiajul e sus acceleratia sa fie la podea. Turezi putin masina si apoi dai drumul la ambreiaj apoi daca e nevoie mai urci turatiile.
Hai sa fim seriosi, cred ca oricine e capabil sa intelega ca nu apesi acceleratia pana la capat.
''Buna ziua! Ambreajul la o masina trebuie ridicat la jumatate la toate masinile sau difera in functie de modelul masinii?''
Nu inteleg ce vrei sa zici, ambreiajul se ridica in totalitate la toate masinile, n-ai voie sa mergi cu picioru calcat pe ambreiaj nici un pic.
La plecarea de pe loc trebuie sa existe o miscare de forfecare. La unele masini trebuie sa accelerezi mai mult si sa ridici piciorul de pe ambreiaj mai lent iar la altele din contra, trebuie sa accelerezi mai lent si sa ridici piciorul mai repede. Soferia se practica dupa ureche, d-aia exista soferi buni si soferi prosti. Regulile de circulatie au ca scop prevenirea unui accident si trebuiesc respectate dar nu te fac sofer. Nu poti citi dintr-o carte cum sa fii sofer ca atunci n-ar mai avea rost pregatirea si proba practica.
Cand te duci sa faci carnetul de sofer te invata tot ce trebuie despre chestiile astea.ambreajul este pedala care trebuie sa o apesi cand vrei sa schimbi viteza masinii.Cred Ca
vorbesti de frana de mana