Pai... Uleiul il schimbi cam la 4000km, daca tii la motor. Teoretic se schimba la 5000, dar data il tii 5000, se face pipi.
Distributie nu faci la ea, practic motorul tine mai putin decat lantul; adica la 50. 000km pui segmenti si cuzineti noi (minim), altfel incepe sa dea cu noxe.
La timonerie schimbi patina odata la vreo 2 ani, daca vrei sa mai mergi si cu spatele. Ambreiajul tine vreo 100. 000km.
La frane schimbi placutele rar, dar racordurile flexibile des. Repartitorul curge la majoritatea, pierzi o zi sa il schimbi.
Bobinele de inductie se ard dupa fiecare drum de peste 200km, trebuie o sacosa de bobine la tine. E bine sa-i pui un gotronic, ca sa mai nimereasca momentul de aprindere si peste 2000rpm.
Piesele ASAM sunt ok, breckner doar de urgenta, sau de pe net/forumuri din stocuri vechi (SRL, cooperativa, uzina). La magazine mai gasesti ceva piese noi contemporane, branduite Renault (era 10-15 lei o bucsa acum 5 ani, cand am facut ultima revizie la Dacie).
Consumul la 1300 cu cutie romaneasca e de 7-8l/100km afara, iar confortul la calatorii lungi e ca naiba, zici ca mergi cu matizul intr-a doua. Cutiile in 5 de pe daciile pe injectie sunt 'meserie', te ajuta sa scoti consum de 5l/100km, dar trebuie volanta+kit ambreiaj de 180mm, pod pedalier modificat (cocoasa mare), si timonerie pentru 5 trepte.
Impozitul e vreo 60 de lei, manopera nu prea gasesti la ea, pentru ca aia care "se baga" habar n-au de lucrul la Dacie 13xx (de 10x mai complicat decat la astea noi), iar aia care s-ar pricepe, nu stau sa repare carute, ca sunt mecanici buni, si fac chestii scumpe la masini smechere in prezent.
Mitul cum ca 1300 se repara in fata blocului cu un patent si o sarma e foarte eronat, Dacia 1300 si mai ales 1310 sunt genul de masini la care piesa noua nu intra pana nu o ajustezi, iar fiecare 1300/1310 are "parametrii" ei, nu vezi doua sa mearga la fel, stai cu surubelnita pe jigloarele ei si ciulesti urechea, ca nu exista informatii fixe nici in manual.
Depinde de uzura. Piese se gasesc destul de greu, iar cele pe care le gasim, nu sunt de calitate. Nu costa mult intretinerea, multe se pot repara, nu necesita inlocuiri de piese.Ca si suma, pe an in jur de una mie lei.cu conditia sa te pricepi cat de cat,
Ce vrei sa mai faci cu vechitura aia? Nu merită sa investesti niciun leu in rable de 40 de ani.
revelatia2003 întreabă: