De obicei la rece, ca sa se verifice eventualele probleme.
Presiunea rezultata din testul de compresie este relativa, 6 bar consider ca este ok pentru un motor monocilindric, de capacitate foarte mica.
Masinile au compresie de 13 bar (la benzina) sau mai mult, dar sunt motoare mult mai mari, care comprima mai mult aer. La tine, raportul de compresie este mai mic, iar motorul este orientat spre turatie, nu spre cuplu. Deci o explozie are valoare mica, de aia este ok cu compresia mica.
La testul de compresie este important si cat de repede atinge maximul. Trebuie sa il lasi doar vreo 4 ture de motor, iar la fiecare rotatie ar trebui sa urce 1, 5-2 bar. Daca urca lent si dai la automat 10 secunde pentru aia 6 bar, valoarea finala nu este relevanta, iar motorul are nevoie de o reconditionare (segmentare + revizie supape).
Compresia se masoara la rece, 6bar e cam putin, 10bar e ideal, te paste un set de segmenti in curand, asta daca cumva nu ai strambat chiuloasa sau ars garnitura cu tot felul de amestecuri ciudate de combustibil, unii pun benzina cu CO 100 + kerosen (benzina pentru avioane) si pentru o crestere nesemnificativa a puterii distrug motorul .