Nu, nu sunt bune. e un compromis ala intr-o tara in care avem temperaturi de la -20 la 35 grade
Iarna-s bune și vara -s la fel de bune.
Artiștii or să-ți zică nu lua așa ci ia-ți unele de vară, altele de primăvară apoi de toamnă șamd că vezi doamne, distanța de frânare scade cu 3 mm la cele "potrivite" cu sezonul!
Dacă ai o coaja care nu depășește 100km/h și are 1300kg încărcată la refuz, mergi pe universale. Mai ales dacă iernile la tine sunt banale.
Dar dacă ai vreo mașină cu masa maxima spre 2 tone, și indice de viteză peste 200km/h... Spor la găsit anvelope universale pentru ea.
Eu zic sa nu asculti de oricine iti iese in cale, o sa fie in dezavantajul tau, fiecare iti spune ce prostii are prin cap. Cel mai bine testezi tu la vreun prieten sau te uiti pe Youtube la teste.
Anvelopele mixte sunt o combinatie de compromisuri la capitolul eficienta. Iarna sunt mai mai bune decat cele de vara, si vara sunt mai bune decat cele de iarna. Dar, sub nici-o forma nu poate ajunge sa egaleze o anvelopa care e construita pentru VARA sau IARNA, nici macar pe jumatate. Vara vor fi mai galagioase, mai fragile, mai moi, iar iarna nu vor fi destul de moi(asta inseamna ca aluneci ca si cu sania).
Daca nu mergi cu viteza si esti foarte atent, faci foarte putini km si preponderent in aceeasi zona(30km), poti lua mixte.
(Pentru cei care nu ati atins niciodata o anvelopa de iarna si una de vara, va rog lasa-ti-va de dat sfaturi tampite)
La o masina cu care fac sub 10. 000km/an preponderent in oras am Nokian mixte M+S, la alta cu care fac 40.000 km/an preponderent autostrada am Michelin de vara si Nokian de iarna.
Practic iti incredintezi viata la cativa centimetri patrati de cauciuc care stau intre masina si asfalt.
Cred ca merita ca sa fie cel mai bun cauciuc pe care ti-l poti permite.
Anvelopele mixte sunt un compromis, nu exceleaza nici vara si nici iarna.