Din experienta mea:
Cand apare becul de presiune ulei la relanti, cu motorul cald, motorul are uzura foarte mare in cuzineti, iar prin "toleranta" creata acolo, uleiul curge efectiv, lasand restul motorului fara ungere suficienta.
Nu as pierde vremea si banii schimband senzori si uleiuri aiurea, pentru mine sunt doar doua variante:
1. cuzinetii (ceea ce am scris la inceput)
2. pompa de ulei slabita, eventual uzura in acel imbus, daca s-a pastrat modelul de la vechile motoare 2.0 TDI-PD.
Deci, cel mai bine te duci la un mecanic bun, care sa faca o masurare a uleiului cu un manometru extern, mecanic, apoi sa demonteze baia motorului, sa scoata pompa si sa vada daca pare in regula (imbusul se schimba si preventiv), iar daca este buna pompa, trebuie inlocuiti cel putin cuzinetii.
Nu ai presiune la ulei.
Ori nu ai de ajuns, ori pompa de ulei are probleme, ori uleiul nu este cel indicat.
De obicei se inlocuieste prima data senzorul de presiune.
Daca eroarea persista se inlocuieste uleiul. Daca iar persista se inlocuieste pompa de ulei.
Daca chiar ai ghinion si ai iar eroarea trebuie refacut motorul cuzineti etc.
Buna! Cel mai probabil e pe duca pompa, verifica filtrul de ulei si vezi daca gasesti impuritati precum tije/bucatele mici de metal. Daca gasesti asa ceva, inseamna ca trebuie schimbata pompa de ulei. Sper ca sfatul meu să te ajute!
Am uitat sa menționez ca în urma cu ceva timp am fost cu masina la un service pe care au pus un tester sau cum se numește și acolo a apărut eroarea: comutator presiune ulei defect