Poti circula dar de ce nu inlocuiesti acea sonda?
Consumul creste, noxele cresc, masina da in nas etc
Cu siguranta ca daca mai mergi asa cu ea se duce si catalizatorul.
Nu cred ca o sonda decenta aftermarket costa mai mult de 500 de lei, chilipir dupa parerea mea!
Nu uitati ca sonda de oxigen are si ea o viata, de obicei se poate schimba undeva intre 160.000 km si 200.000 km, cam pe aici este viata ei, ca unele duc mai mult asta e!
Poti, dar va merge tot mai prost, si poti agrava defectul.
Plus ca nu prea treci de ITP, cand e martorul aprins, ca nu ies noxele.
Poti merge fara absolut nici o problema.Vad toti pe aici care mai de care mare profesionist dar habar nu au,doara isi dau cu presupusu,ori citeaza alti "destepti"
Deci nu se intampla absolut nimic rau cu masina,nici nu va vibra cum bate campii unu pe aici,nici alte mai stiu eu ce balarii zic alti.
Singura chestie sa zic asa,nu ca ar afecta motorul ori masina,este consumul,ar creste f putin,dar nesemnificativ,adica nu o sa poti tu observa asta.
Acei sensori de care spui tu si spun si altii pe aici nu ajuta nici un caltalizator sa faca nimic, ei ajuta doara computerul masinii, da informatii calculatorul despre gazele arse, dar sa nu ne complicam cu amanunte, calculatorl, SI in baza informatiilor primite de la acesti sensori face amestecul benzina/aer, aia e tot.Calculatorul este capabil sa faca asta si fara aceste informatii, dar cum am spus va pune f putina benzina in plus.
Dar sa se intimple ceva motorului sau masinii, niciodata, poti merge cu masina asa 100 de ani, nu va pati absolut nimic, garantat.
Singura chestie care ar putea fi, este sa nu treci inspectia tehnica, atunci cand o sa vina timpul.In rest stai linistit.
Daca ti s-a aprins lumina asta la bord, ar putea fi 2 cauze
1-Sensorul de care spui
2-catalizatorul sa fie dus de suflet.
Nu mai stiu care este lamba asta daca e primul sau ultimul, daca este primul, atunci ar fi el de vina, dar daca e sensorul de dupa catalizator, atunci catalizatorul este posibil sa fie dus.
Citat din promotor.ro:
Sonda lambda este un senzor care măsoară nivelul de oxigen din gazele evacuate. Maşinile moderne au două sonde lambda, una pusă pe galerie, iar o a două după catalizator. Acest senzor este foarte important pentru funcţionarea catalizatorului, care nu-şi poate efectua activitatea sa optimă de curăţare. Se recomandă verificarea sondei lambda la fiecare 30.000 de kilometri sau la fiecare 2-3 ani de funcţionare a maşinii şi înlocuirea sau curăţarea ei în cazul în care apar probleme de funcţionare.
Defectarea sondei duce la funcţionarea anormală a motorului. Simptomele unei sonde lambda defecte pot fi: creşterea consumului de combustibil, apariţia vibraţiilor când motorul este la relanti, oprirea motorului, turaţie instabilă sau foarte ridicată, accelerări slabe sau discontinue ale motorului.
Dacă sonda detectează prea mult oxigen în gazul evacuat, înseamnă că motorul merge cu un amestec prea sărac (în combustibil); prin urmare, este mărita cantitatea de benzină. La apariţia unui defect al sondei lambda se aprinde martorul MIL (sau check engine).
Dacă, dimpotriva, este prea puţin oxigen în evacuare, înseamnă că amestecul este prea bogat şi ECU reduce cantitatea de benzină din admisie. Martorul se poate aprinde şi în cazul unor depuneri de particule de rugină pe sondă. De asemenea, probleme mai pot apărea şi în cazul unor bujii defecte sau în cazul pătrunderii uleiului în cilindru.
liviunm întreabă:
Marymary05 întreabă: