Fumul negru poate insemna un amestec prea bogat in benzina. Daca nu ai probleme cu sonda lambda, s-ar putea sa fie necesara doar o curatare, in special la clapeta de aer, filtru de aer verificat/schimbat, si verificate bujiile, ele iti pot spune multe despre motor, analizandu-le culoarea.
La pornire totusi nu e o problema sa-ti scoata niste fum negru, pentru ca atunci lucreaza socul automat. Am avut sandero nou, la mine in hala, avea 2500km parcursi, iar dimineata cand l-am pornit la 12-13 grade cat erau acolo, a pornit cu mers neregulat, si a scos un norisor de fum negru, dupa care si-a revenit.
Fii atent cu turatiile dupa ce abia pornesti motorul, uzezi motorul inutil. Pana nu se incalzeste de tot (peste 70 de grade la lichidul de racire), motorul trebuie condus cat mai finut, pentru ca uzura la rece este mult mai mare decat atunci cand e incins iar uleiul e subtire si unge tot. Daca o turezi cand abia ai pornit-o, e ca si cum ai alerga-o la limita cateva sute de km, ii iei zile bune din viata motorului, daca obisnuiesti sa faci asa ceva.
Multumesc frumos!