| Savu37 a întrebat:


Este corect întâi trebuie sa dau putin gaz la mașina și pe urma schimb intr-o treapta mai superioară?
Sau când schimb intr-o treapta inferioară întâi calc frâna pe urma ambreiajul și apoi schimb? Va mulțumesc

Răspuns Câştigător
| Liviu a răspuns:

Pai, le luam pe loc.Cand pleci de pe loc cu masina, apesi ambreiajul,bagi in treapta intai de viteza, ridici ambreiaju si acceleratia si pleci de pe loc, in timp ce accelerezi iei picioru de pe ambreiaj si il ti doar pe acceleratie, apoi dupa cum suna motorul, ajungand la o viteza de 10 12 km, apesi ambreiaj, si bagi a 2.Mergi cu a 2 pana pe la 30 de km, ambreiaj, a 3. Apoi de pe la 30 de km, mergi cu a 3 pana pe la 45 - 50 de km. Ambreiaj a 4.Si ca sa cobori, din a 4, in a 3, depinde de ce viteza ai, ca daca ai 100 de km, si o fortezi pe a 3, cam omori motoru,ca sa incetinesti, obseervi in fata ca vine o intersectie, iei picioru de pe acceleratie, viteza va scadea treptat, ajungand pe la 60 de km, ambreiaj, o bagi in a 3, si se va produce 'frana de motor'. Cat despre frana, e vorba de viteza care o ai, ambreiajul si franase calca sub viteza de 15 km la ora sa nu iti moara motorul.La 30 40 50 60 etc, calci doar frana usor, si ambreiaju se foloseste doar la schimbarea vitezei.Deci frana fara ambreiaj poti apasa pana pe la 15 km, mai jos se aude un zgomot ciudat, si o sa iti cam moara motoru happy daca ai alte intrebari mai iti spun din ce stiu si eu

| Savu37 explică (pentru Liviu):

Mulțumesc frumos. Eu acum fac scoala in Germania și instructorul nu prea îmi explica.
La semafoare și intersecții cum se procedează corect?

| Liviu a răspuns (pentru Savu37):

Pai, cum sa se procedeze, depinde f mult, e benzina? e disel? pe disel pleaca doar din ambreiaj, adica ridici ambreiaju, bagi in 1, si pleaca de pe loc fara acceleratie, daca e benzina, e mai dificil dar nu imposibil.Cat despre semafor, te uiti daca e rosu la tine, vezi din departare, si iei picioru de pe acceleratie, daca ai in fata masini, cand vezi ca te apropi, apesi f lin frana(sa ai peste 20 la ora ca sa apesi DOAR frana) apoi cand te apropi f mult de masina din fata, apesi si ambreiaj si frana in acelasi timp, scoti masina pe liber(nu o ti in nici o viteza) si ti apasat frana.Si cand da verde, pornesti de pe loc cum ti-am spus mai sus.Frana se apasa cand e masina stationata la semafor, in caz ca te loveste cineva din spate, sa nu te directioneze in cel din fata ta.Sau in pietoni, ori pe contrasens.De asta instructori ne invata sa tinem mereu picioru pe frana cand suntem in asteptare la semafor.In cazu in care cineva ne loveste din spate, frana find apasata, nu te mai duci glont inainte sau in ce parte ai rotile.La intersectii depinde, la STOP, rotile masini trebuiesc OPRITE(da vezi sa nu,dupa ce iei permisu,mai opresti pe dracu laughing ) la cedeaza,te asiguri din mers.Ce inseamna asta, STOPU se opreste, si se asigura, Cedeaza, te asiguri din mers, adica mergi la relantiu, cu 5 6 10 km, la ora, si daca vine ceva, opresti masina sa ii dai prioritate.Sa nu uitam de masinile cu prioritate, salvarea, pompieri, politia, trebuie sa le faci loc, indiferent de culoare si de orice regula de circulatie.Ei au prioritate mereu cand au semnalele luminoase.Eu am luat permisu acum 6 luni, insa crede-ma, dupa ce iei permisu, o sa trebuiasca sa inveti sa conduci ca un sofer, eu dupa ce am luat permisu prima saptamana o cam imbulinasem, pentru ca teoria cu practica nu prea se aseamana deloc.Mai ales cu parcarile laughing circu dupa lume, o sa vezi tu, oricum cineva spunea ca abia dupa 10 000 de km poti spune ca te-ai acomodat cu masina, eu am vreo 5 - 6000 de km facuti pana acum.O sa mai treci si prin situatii limita,o sa eviti accidente,se formeaza reflexele, dar in timp, cand iesi din o problema, inveti ceva, si asa mai departe, sunt soferi cu milioane de km facuti si o patesc.Totu e relativ, cu cat conduci cu atat capeti experienta mai multa.Per total, e sa fi om ca si in realitate. happy

5 răspunsuri:
| Denila123 a răspuns:

Nu v, a inteleg

| Savu37 explică (pentru Denila123):

Eu fac scoala de șoferi in Germania și instructorul nu prea îmi explica etapele.
De exemplu : la drum întins merg cu 60-70 km și este băgată in viteza -4 și vreau sa ii dau viteza -5 eu țin piciorul doar pe acceleratie și când schimb, apăs ambreiajul și ii dau treapta de viteza -5. De exemplu când vreau sa dau din viteza -5 in viteza -4 eu franez putin și pe urma ii dau treapta de viteza -4. Este corect?
De exemplu la semafor îmi este putin mai greu. Ca îmi moare motorul... nu stiu din ce cauza

| Liviu a răspuns (pentru Savu37):

Motoru moare ca nu tii tu ambreiaju, ca incetinesti destul de mult sub 15 20 de km, daa nu tii ambreiaju se inneaca masina si moare motoru, e normal si logic.Ti-am mai explicat, ambreiaju la podea, si frana usor calcata.Pana se opreste masina, cand se opreste masina, scoti din viteza(punctu mort sa fie maneta)apoi iei picioru de pe ambreiaj si il ti doar pe frana atat.Cand se da verde, iei picioru stang si il pui pe ambreiaj, si cel drept pe acceleratie, apoi pornesti