Trebuie sa faci la toti cilindri nu doara la unu, asa nu prea afli mare lucru.
Dar daca stii sigur ce compresie ar trebuie sa fie in acel cilindru atunci poti face si numa la ala.
Cum se face? Scoti toate fisele de la toate bujiile, motoru sa nu porneasca cand vei da la cheie.
Din cilindru 2 ala ce vrei tu scoti bujia afara,apoi ai nevoie de un manometru,este un ceas si un furtun care la capat are mufa si filet ca si bujia.
Insurubezi manomentru ala acolo si tu sau altcineva da la cheie de cateva ori si scula aia este facuta sa tina cea mai mare presiune,asa ai verificat ce compresie este in acel cilindru.
Normal ar trebuie sa faci lucru asta pentru fiecare cilndru iar rezultatul ar trebuie sa fie pe aproape cam la toti clindrii,in cazul in care intr-un cilindru ai o presiune mult scazuta fata de restul,atunci pe acolo se pierde compresie,cilindru ala trebuie verificat.
Compresia se poate pierde pe la segmenti,pe la valve sau poate ceva cu garnitura de chiulasa la acel cilindru.
Dar sa vezi pe unde scapa compresie este un alt test.
Daca vrei exact sa vezi cum se face video intra pe Youtube cauta in engleza how to check compression la ce masina ai tu si gasesti video balamuc.
Eu spun ca am scula asta si am si facut test de asta, il faci in cateva minute, nu-i cine stie ce mare filosofie.Dar fara scuala de care zic, nu stiu sa faci tu ceva improvizatie, dar tot ai nevoie de ceasul ala de ceva conectii,, compresor de aer.
Deci asa se face.Chiar daca nu stii de la fabricant cat ar trebuie sa fie compresia in cilindri la masina ta,faci cum am spus la toti si aia iti arata cam cat trebuie sa fie, zic ca trebuie sa arate pentru ca nu are cum toti cilindri tai sa piarda compresie la fel, dar daca ai informatia sigura cat ar trebuie sa fie, atunci poti face doara la acel cilindru ce crezi tu ca ar fi problema, dar e recomandat sa faci la toti odata ce esti acolo, nu dureaza sa zic 15 minute.
Ionut01 întreabă:
Sarbu_Bogdan_Paul_ întreabă: