Aia e buna pe drum de munte sa nu ramana masina nasparlita in sant. Mantenanta aditionala se schimba uleiul la haldex si vei schimba cauciucurile mai des.
Stabilitate mai mare fata de tracțiune spate, te mai scoate din zăpadă. Te mai scoate din noroi, mai urci o panta aiurea... Te mai tine în curbe când te dai zmeu. Dar consuma mai mult, mașina mai grea
Fata de un FWD sau RWD, merita.
Siguranta pe asfalt este foarte buna.
Dar piesele sunt foarte scumpe (doar un arc aftermarket de e46 X costa peste 500 lei), iar fata de alte sisteme AWD, este mult mai slab dpdv al tractiunii.
De exemplu, un Quattro de asfalt e la fel de bun pe asfalt ca si un Xdrive, dar pe zapada, cu Xdrive patinezi pe loc cum e traditia la BMW, pe cand Quattro sapa tuneluri.
Xdrive merita daca vrei neaparat BMW, dar nu-ti surade ideea sa mori de la polei.
Iar colegii de aici bat campii:
1. Haldex este sistemul folosit de VAG la Quattro si 4motion, nu prea cred ca Xdrive este Haldex.
2. BMW e46 330xd consuma 7% mixt, la acelasi sofer care scotea consumul asta si cu Touran 2.0 TDI FWD.