Licentele de transport persoane sunt greu de obtinut, fiind vorba fie de maxi-taxi, unde exista licitatii pentru trasee, fie de taxi, unde trebuie taximetru, tarife standard, etc.
Mai exista si varianta curselor la cerere, insa iti trebuie o gramada de hârțoage pentru fiecare deplasare, iar taxele si impozitele sunt mari, bineinteles.
De cand s-a infiintat ANAF-ul, nu prea mai exista metode prietenoase de afaceri mici (pfa, ii, af), orice activitate neinsemnata este considerata buna de plata (impozit, tva), asa ca au inventat niste proceduri de declarare, calculare si urmarire, ca e mai ieftin sa platesti amenzi de fiecare data cand esti prins 'la negru', decat sa incerci sa fii in legalitate, si sa platesti contabil, consiliere si impozite. Plus ca atunci cand si societate, controalele vin mai multe si mai dese decat daca te plimbi 'nevinovat', 'in scop personal'.
Nu este nevoie neaparat de o firma, este nevoie ca tu sa fii angajat la o firma, indiferent pe ce post dar sa ai si atributii de transport a echipei.
Nu am atributii de transport in cadrul institutiei. Institutia nu are nici un fel de legatura cu faptul ca facem noi naveta. Noi am ales sa lucram acolo, deci noi venim cu fonduri proprii, fara decontari etc
Daca este asa nu-i o problema, o poti face in continuare.
Nu ai nevoie de firma, poti detine si utiliza astfel de masini in scop personal.
Problema de "rechineala" se ridica in momentul in care ridici necunoscuti din diverse locuri, si ii duci in diferite destinatii. Daca ai doar colegi de munca in masina, si ii cunosti pe toti, nu prea poti fi considerat 'rechin'.
Varianta cea mai usoara de autorizare a cursei, ar fi subinchirierea autoturismului de catre firma la care lucrati, si incadrarea ta ca sofer, in fisa postului.
Bun,dar totusi,sa nu am probleme,in cazul in care nu ma inteleg politistii ca asta fac, nu e rechineala, nu ar fi mai simplu sa deschid o firma si sa iau un atestat transport persoane? O fi chiar asa greu de obtinut?
Treaba cu firma nu o pot face, este o institutie de stat, din domeniul apararii. sa fiu mai explicit dar in acelasi timp subtil?
Spre exemplu: transport persoane, cursa externa ocazionala. Nu intern, nu am treaba cu orasul.
Licentele de transport persoane sunt greu de obtinut, fiind vorba fie de maxi-taxi, unde exista licitatii pentru trasee, fie de taxi, unde trebuie taximetru, tarife standard, etc.
Mai exista si varianta curselor la cerere, insa iti trebuie o gramada de hârțoage pentru fiecare deplasare, iar taxele si impozitele sunt mari, bineinteles.
De cand s-a infiintat ANAF-ul, nu prea mai exista metode prietenoase de afaceri mici (pfa, ii, af), orice activitate neinsemnata este considerata buna de plata (impozit, tva), asa ca au inventat niste proceduri de declarare, calculare si urmarire, ca e mai ieftin sa platesti amenzi de fiecare data cand esti prins 'la negru', decat sa incerci sa fii in legalitate, si sa platesti contabil, consiliere si impozite. Plus ca atunci cand si societate, controalele vin mai multe si mai dese decat daca te plimbi 'nevinovat', 'in scop personal'.