Vezi daca a fost pus vreodata CBAB-ul pe Passat B6 simplu, iar daca da, afla ce cutie folosea.
Eu din ce am vazut pe net, e intalnit mai mult pe CC.
Mai bine intri pe www.vwclub.ro si ceri sfaturi acolo.
Motoarele sunt sau nu compatibile cu o masina in functie de 3 lucruri importante:
-suporti motor
-cutie de viteze
-electronica.
Daca un anumit motor a fost pus de fabrica pe o caroserie, se poate monta linistit acel motor si intr-un atelier micut, folosind piesele compatibile.
Cand incerci sa pui un motor care nu a fost folosit pe caroseria ta, si nici nu "seamana" cu platformele folosite la masina ta, incepe chinul, ca trebuie sa gasesti meseriasi care sa-ti faca o multime de piese, incepand de la tampoanele (suportii) pentru motor, pana la carcase pentru ambreaj, planetare, fuzete s.a.m.d.
Pe o vechitura e usor sa pui motor sofisticat, ca baza e "cheala" si vii cu electronica si celelalte adaptari linistit. Cand ai insa o masina cu multa tehnologie, se restrang posibilitatile, ca la Passat-ul tau de exemplu, nu-ti functioneaza nici ceasurile de bord, daca nu comunica cu motorul si cutia cu care au fost programate.
P.S.: Daca folosesti un motor care a fost pus si de fabrica pe tipul tau de caroserie, scapi foarte usor si la omologare, RAR-ul stiind ca ai folosit piese omologate de producator.
Daca faci insa o modificare cum ti-am explicat mai sus, cu tampoane sudate si alte nebunii, devine aproape imposibil de omologat, cel putin in Romania, fiind necesare o sumedenie de teste, pentru a verifica daca modificarile s-au facut cu simt de raspundere.
Stanmariusvasile întreabă: