| gapps a întrebat:

Buna ziua pun o intrebare care ma macina de mult si sper sa primesc un raspuns bun de la un om capabil nu de la un necunoascator :
De ce masinile de curse sunt doar pe benzina si nu diesel si vreau alte argumente tari in afara ca motoarele pe benzina sunt mai usoare decat cele diesel, ca au plaja de turatie mai mare decat la diesel

6 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Pai faptul ca au plate de turatie mai mari, sunt mai usoare nu sunt argumente destul de bune?

Arderile se fac mai usor, puterea lor e mai mare, au mai multi cai putere = viteza maxima mai mare

| Lucian_Zamfirescu_1981 a răspuns:

Pentru ca cifra octanica este mai mare la benzina decât la motorina, iar benzina se aprinde de la scânteie pecand motorina se autoaprinde prin compresia dintre piston și cilindru (ardere mai greoaie) ...de ce nu sunt motociclete pe motorina?

| SDana a răspuns:

Deoarece se stie ca motoarele diesel sunt mai "puturoase" decat cele pe benzina...

| gapps explică:

Motoarele diesel nu sunt mai puturoase mai ales acestea noi cu injectie moderna turbo si intercooler sunt la fel de sprintene ca si cele pe benzina cu un cuplu foarte bun doar ca plaja de turatie e mai mica sunet deloc antrenant si fum

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Pai motoarele diesel, sunt in esenta puturoase. Si iti dau argumentul perfect: motoarele diesel au consum scazut, dar pentru a dezvolta cei 90-140 de cp (valoare medie a autoturismelor din prezent), au capacitati mari, de la 1.6 in sus, si folosesc sisteme de supraalimentare (turbina). Un motor pe benzina de 1.4, deja vine cu 90cp aspirat, adica fara turbina. Daca iei un motor de 1.6 pe benzina, fara turbina, ai deja peste 100cp. Cand mai pui si turbina, il aduci la nivelul unui diesel de 2.0l.
In plus, orice motor pe benzina raspunde mult mai rapid decat unul diesel, si dezvolta putere pe o plaja de turatii mult mai mare, cum ai zis si tu. La benzinar bagi in viteza, si daca "ii dai", atat timp cat alimentarea e sportiva, dezvolta putere mare imediat ce te pui in miscare.
Dieselul dezvolta o forta mare, dar nu sportiva. Mai exact, dupa un motor 1.9 TDI/CDTI poti sa legi si casa, cu aia 90cp o ia dupa el, dar daca ai un Logan 1. 6mpi (deci fara turbina, fata de TDI), pana da a 2-a TDI-ul, tu deja ai peste 100km/h, cu aceeasi putere de 90cp.
Cu toate astea, sunt destui fanatici care au modificat motoare diesel, si le-au facut de sute de cai, insa la cursele serioase nu prea vezi asa ceva.
Si inca un lucru, motoarele pe benzina consuma la mers normal ceva mai mult decat alea pe motorina, dar cand incepi sa tragi de un diesel, mananca mai mult decat un benzinar, la "liniuta".

regis
| regis a răspuns:

Explicatia este una simpla: motoarele pe benzina au timpi de accelerare mult mai bun, caracteristica esentiala pentru curse.
Restul detaliilor gen greutate, cuplu, cifra octanica, plaja de turatii, consum etc sunt caracteristici care ori nu conteaza deloc, ori conteaza in mica masura si ar putea fi compensate.