Pai cand stateai cu piciorul pe ambreiaj daca era rampa trebuia sa bagi intaia sa adaptezi viteza daca tu ai incetinit destul de mult pentru ca ai facut viraj, nu aveai cum sa pleci cu a2a de pe loc e logic.
Dacă știi că nu poți stăpâni masina cu a 2 a intr-un viraj, vitează cu a 1 a.
Si inca ceva. Cand schimbi vitezele, incearca sa trezi masina pana in 2500-3000 de turatii pentru a evita subturarea motorului sau omorârea acestuia. Si nu ține masina prea mult din ambreaj.
Probabil aveai viteza prea mica si masina nu avea cuplu in treapta a IIa sa poata urca.
Daca eu as fi fost politistul examinator: nu te promovam la examen din doua motive. 1. folosirea defectuasa a limbii romane. 2 aplicarea optionala a legislatiei (obligatia conducatorului auto la intanlirea indicatorului STOP). SPER SA RAMAI FARA PERMIS INAINTE SA OMORI PE CINEVA, ORI PE TINE!
Descărca si citește ABC-ul conducerii autoturismului, de Gabriel Paparizu. Chiar daca mai sunt pasaje depășite, fiind scrisa pentru Dacia 1300, marea majoritate a sfaturilor sunt valabile indiferent de autoturism.
In primul rand sa iti faci obicei sa opresti la stop. spre binele tau.
daca in a doua nu mergea trebuia sa incerci cu prima treapta de viteze...nu cu a treia.
ai grija de sanatatea ta.
Unde am folosit gresit, defectuos limba romana? Si da nu opresc mereu, cel putin in sat, dar la oras opresc pentru ca nu stiu strazile si trebuie sa ma orientez, plus ca rampe si panti unde am facut eu scoala, nu prea am intalnit si din aceasta cauza intreb astfel de lucruri, de condus, conduc adecvat, nu intrec masura si nu sunt nesimtita.
Sa ingeleg ca, atunci cand urci trebuie o viteza mica? Si ma descurc in viraje cu a 2a dar era panta acolo, si mna, pentru prima data in viata am intalnit asa ceva.
Cei drept, am cateva greseli de exprimare, dar din neatentie! Mai greseste omul. Si nu mi as dori sa omor pe nimeni sau pe mine, de aceea incerc sa nu intrec masura, sa accelerez ca o nebuna.
"asa fac si cand fac viraje"/ asa procedez si atunci cand efectuez virajele.
CE-I DREPT: la inceput nu stii cum sa procedezi corect; dar ma bucur pentru intentia ta ca incerci sa corectezi acele greseli pe care instructorul nu ti le-a aratat in timpul scolii auto. Bafta deasa, mult succes si cat mai multi kilometrii fara evenimente neplacute!
Pupici! ai grija de tine si de partenerii din trafic!
Instructorul nu mi-a aratat multe lucruri si din aceasta cauza evit sa conduc in orase. Si chiar nu stiu cum sa procedez, ma panichez cand masina o ia razna, cu mecanica sunt la pamant, unde am facut eu scoala era mai simplu, multe semafoare, dar in orasul in care am pasit acum, aveam doar unul singur si restul'... Nu stiu, am intalnit o intersectie si nu stiam cui sa i dau prioritate, toti plecau pe unde apucau, pana la urma am facut dreapta, apoi mi am dat seama ca nu trebuia si am intors. Si multe altele. O alta intrebare mai am. Avand in vedere ca stau la sat, strazile sunt inguste si am obiceiul, cand efectuez virajul, sa calc ambreiajul fiind cu a doua. Procedez ok? Sau sunt sanse sa stric ambreiajul? La scoala da, efectuam virajele cu a doua fara ambreiaj, dar aici nu se poate. Atunci cand virez fara ambreiaj am o viteza mare si simt ca imi fuge masina din loc
Nu ai corelat turatia de cuplu maxim, cu viteza de deplasare si treapta in care aveai schimbatorul de viteze
Punctul mort si bagi 2a va pleca bine dar nu forta mult nota. Treaba ambriajului il strica mai repede daca continui asa
La indicatorul STOP legea spune sa opresti. Nu faci cum vrei tu.In viraje mergi cu a 2 a, pentru ca viteza este redusa. La fel si in rampa. Viteza 1 este doar pentru plecarea de pe loc. Cati bani ai dat ca sa iei permisul?
Ca pe merit nu l-ai luat.
Nu am dat nici un ban, am avut noroc, poate. Stiu despre indicator, si stiu despre viraje, despre rampe nu stiu, nu am intalnit, nu stiu de ce ma aratati cu degetul asa de tare parca as fi facut crima de om, nu m-am nascut invatata, mecanica nu i punctul meu forte, nu am facut scoala doar pentru a o face, ci pentru ca am nevoie.
Avand in devere ca scoala te invata chestiile de baza, si avand in vedere ca instructorul nu m-a scos din oras prea des normal ca întâmpin astfel de probleme si la faza cu stopul am precizat ca in orase opresc, la sat calc ambreiajul si frana cat mai mult si ma asigur si plec, desii stiu ca nu e sanatos pentru ambreiaj, sper sa pot renunta la acest obicei si in viraje...
Nu te supara pe mine dar ai demonstrat, din intrebarea ta, ca nu esti deloc compatibila cu circulatia pe drumurile publice. Ca sa stii sa bagi in viteza la momentul optim nu are legatura cu mecanica. O dovada in plus ca nu ai aptitudini pentru condus. Catva timp mai ia cu tine pe cineva cu experienta in condus, ca sa te mai invete unele chestii.
Nu sunt deloc compatibila, stiu, daca as fi avut pe cineva as fi luat, dar is si gura din familie cu permis, asa ca toate sunt pe capul meu, nu are cine ma ajuta. Si intrebarile pe care le am pus au in vedere ceva ce nu am intalnit la scoala, si mai ales chestia cu turatia nu o pot intelege, dar asta nu inseamna ca am platit ca sa iau permisul.
In situatiile explicate de tine, ai subturat motorul grav.
Nu stiu cum ai trecut prin scoala de soferi, daca nu ai invatat sa folosesti cutia de viteze.
Viteza 2 se poate folosi la asa-zise "plecari" de pe loc, doar daca masina inca era in usoara miscare, pe loc drept, ori la vale. La deal nu poti pleca, decat cu viteza 1. In timp ce franezi, calca ambreajul si treci in viteza inferioara.
Instructorii obisnuiesc sa invete elevii o schema simpla de schimbat:
viteza 1 - de la 0 la 20 km/h
viteza 2 - de la 20 la 30 km/h
viteza 3 - de la 30 la 45 km/h
viteza 4 - de la 45 la 70 km/h
viteza 5 - peste 70km/h
Asta e schema pe care o folosesti cand mergi pe drum drept.
Cand esti la deal, mergi cu o viteza cu 10-20km/h mai mare, in fiecare treapta, ca sa fie motorul mai turat.
De exemplu, mergi cu viteza 2 pana la 40 km/h, apoi schimbi in viteza a 3-a, cu care mergi pana la 60km/h. Altfel, motorul fiind la turatie joasa, va tremura, va avea tendinta sa se opreasca.
Sau mai simplu, arunca un ochi pe turometru, pe ideea asta:
-pe drum drept il mentii intre 1500 si 2200 rpm, deci pe la 2500 rpm treci in viteza superioara, la 1400 in viteza inferioara
-la deal il mentii intre 2000 si 3000 rpm, deci la 3000 poti schimba spre viteza superioara, iar cand ai incetinit pana la 1500rpm, treci intr-o viteza inferioara.
Inainte sa ajungi la stop sau cedeaza trecerea / prioritate de dreapta sau cand incetinesti stiind ca opresti scoateo in N lasi masina pe liber si daca opresti bine daca nu bagi 2a daca esti sub 30 km/h. Peste 30 poti baga 3a si continui drumul dar incet altfel tragi o smuciuiala zdravana sa nu dai drumu repede la ambriaj. Chestia cum o faci tu nu e asa buna nici franatul pana tremura motorul apoi reduci si o lasi pe liber mai naspa e si rau pentru ambriaj. Daca procedezi cum zic eu prelungesti durata ambriajului.