Dyno iti masoare puterea inainte si dupa.La aspirate castigul de putere este mic.
Dar oricum merita facut.O sa ai cativa cai in plus.
Te iei si tu dupa unul la fel de zapacit ca tine.
Hai sa cautam masina ta in lista asta, sa vedem cati cai se pot scoate:
http://tcmtuning.ro/date-chiptuning/
A, nu este?
Normal, pentru ca nu isi pierd timpul cu unicorni, unde nu e cazul. Ia un 1.8T si infige-l pe mas... pe vulzvaginul ala, daca ai chef de sarit in decor. Sau macar un 1.6 SR, ca si ala trage bine fata de blenderul pe care visezi tu sa il "prepari".
Nu merita stage 1 la masina ta, castigul este mic foarte mic si pretul este mare raportat la ce obtii, pe scurt cu 400 de euro obtii maxim 10 CP, nu merita.
Mai degraba vezi cum stai cu motorul ce este uzat si baga daca doresti banuti in el sa il aduci la caii de fabrica, aia merita, chiar daca costa mai mult de 400 de euro!
Poate ma insel dar daca masina numai are toti caii inseamna ca motorul necesita segmentare!? poate gresesc cum am zis...
Vrei sa... Ce?
Golf 4
Benzina
Aspirator (fara turbo)
Cai suplimentari
Hai sa ne trezim la realitate: Golf 4 e un ceva aproape ca Loganul. Motoarele pe benzina fara turbo au deja raportul putere/eficienta maxim, obtinut de fabrica.
Stage 1 pe un asemenea experiment esuat (motor am vrut sa zic), iti ridica de la 75cp la 80-82cp, care nu se vor simti deloc in mers, iar drept bonus iti vor face rahat din raportul AFR, iar martorul motor va sta aprins permanent, pentru ca sonda lambda detecteaza AFR-ul de rahat.
Asta cu becul aprins probabil se intampla si fara stage 1, ca doar e 'vulzvagin'.
Parerea mea este sa te maturizezi, sa-ti gasesti un loc de munca, si sa-ti iei o masina. Ceea ce ai tu e un fel de scuter in care nu ploua.
Cu placere!
La aceasta masina veche poate, am mai spus cu alta ocazie detin una bucata masina de serviciu mazda 3 G165, cauta te rog ce se poate face din stage 1 din mazda 3 G120 (120 de CP), poate fi dusa in 175 CP safe, cu stage 1, dar alta e treaba cand o masina are raportul de compresie 14:1 Asa ca nu toate masinile aspirate trag rau, unele trag aproape cat cele diesel, dar e vorba de inginerie serioasa acolo, de pistoane speciale, de raport de compresie de multe prostioare acolo in motor care fac o ciorba bunicica.
Golf 4 e veche si nu au ei cunostintele necesare ca ale japonezilor cand vine vorba de motoare aspirate de cilindree relativ mica, nemtii stiu una si buna sa faca motoare de "tractoare" bune! La diesel chiar nu-i bate nimeni niciodata!
Cum sa nu ii bata nimeni niciodata? Nemtii s-au priceput la motoare pana au aparut normele de poluare. Au facut motoarele de cobra nemuritoare (3.0 diesel aspirat si foarte putini cai, gen), 1.6 TD, 1.9 TDI, poate 1.4 TDI, apoi s-a rupt filmul... Poate BMW are motoare relativ ok dar prea complicate, restul sunt mizerii, in comparatie cu motoarele francezilor, italienilor, japonezilor... Vorbind de diesel.
Nemtii sunt laudati in Romania pentru ca fac (faceau) masinile simple, plus ca VAG e brandul preferat al taranilor cu 8 clase si 5000 de euro.
Masinile nemtesti faceau istorie in secolul 20, acum chiar nu mai e cazul. Emisii mari, fiabilitate scazuta, motoare complicate in disperarea de a se incadra in limitele impuse de ecologisti.
Chiar daca nu este in lista se face oricum.Stiu pentru ca a intrebat cineva pentru o Fabia 1.4 16v de 75 cai(BBY)
Exista aceleasi motorizari cu 80cai (BUD) si 100 cai.(AUB, BBZ).
NoturbinaN Good a luat o teapa cu un cazan diesel VW si de atunci scuipa pe ele de fiecare data cand le vede.Inca nu i-a trecut.
FanCocaCola, dar odată ce fac Stage One, o să-mi fie recuperați și caii pierduți? Gen, o să ajung din nou cu mașina la 75 de cp cu un ajutor de la service și după mi se face Stage One sau ceva de genul? Sau acest serviciu de a reajunge la caii din fabrică costă suplimentar?
Tu chiar crezi ce porcarii baga asta?
O resoftare profi e peste 1000 de lei. Una in spatele blocului cu soft descarcat de pe net e 600 de lei... Ti-ai gasit cu cine sa te sfatuiesti, copile.
Probabil si tu, si cola, aveti sub 16 ani.
Se poate ajunge la 14%.
Scade putin consumul.
Trebuie sa suni la reprezentantul TCM turbo de la tine din zona.
Pe site cereau 250E pentru cineva, cand a ajuns la ei a facut-o cu 150E.
Depinde de mai multi factori. Daca se poate face direct prin mufa sau trebuie sa dea jos calculatorul.
Resoftarile/chiptuningul facut de firme specializate cum este tcm turbo costa in euro nu in lei. de aceea firmele serioase detin dyno-tester zis si dinamometru, si fac RUN inainte si dupa resfotare, firmele neserioase nu detin DYNO sau au dyno masluite care arata gresit si voit castigul datorat chiptuningului, implicit mai multi cai decat in realitate. Iar ca preturi dau mici exemple, o masina diesel de ex. care castiga un +30 cp in functie de dificultate si model/marca costa in general 300-400 euro, sunt si cazuri la masini exclusiviste cum ar fi bentley anumite modele, ferarri, lambo etc, un simplu resoft sa fie lejer 3000 de euro, asta facuta in Romania, nici tcm nici alt tuner serios de la noi din tara nu face exact ceea ce face un tuner serios din afara si anume sa modifice el hartile si parametrii si sa ii ia ore si zile, la noi se face dupa modelul au gata primite hartile si le dau copy-paste, bine conteaza si de distribuitor, deci de cine au fost lucrate acele harti (prin harti ma refer la fisierele care se modifica si creaza resfotarea propriu-zisa, nu intru in detalii tehnice mai ample!)
La masina ta nu merita ca nu iti da nimeni caii inapoi din punct de vedere mecani, caii pierduti raman pierduti, de aceea ca sa faci un stage 1 sau 2 sau orice stagiu trebuie sa ai masina bine intretinuta, exista situatii in care societatile astea de tuning pot refuza sa faca un tuning la o masina uzata, cum ar fi cuiva care vine cu o masina cu o turbina pe duca, bine si daca societatea este de elita si se respecta+are cunostinte si echipament sa vada chestiile astea.
Exista totusi posibilitatea ca acum sa zicem ca ai 65 de CP reali ramasi, prin resoftare sa capeti 75 cp, daca ii aveai pe toti 75 prin resfotare ajungeai la un 85-87 sa zicem.
Deci nu merita din punctul meu de vedere.
Daca motorul este uzat (sa zicem ipotetic) eu as incepe sa schimb internele sa-l fac nou, nu sa o "tunez".
Simpatik, eu sunt de acord cu tine. Eu am pus această întrebare pentru că în ultimul timp am început să mă gândesc la acest lucru, însă nu-nseamnă că sigur îl voi și face. Ideea este că de când o dețin(mașina a fost a unui membru de familie înainte care nu prea s-a plimbat cu ea, mașina fiind din 2001 și având 162000 km reali știind că și eu m-am plimbat cu ea, iar persoana respectivă nu a avut decât o problemă cu sonda Lambda la mașină, în rest nimic mai mult.) eu unul i-am băgat ulei Ravenol 5W-40, față de ce băga ruda mea în mașină 10W-40 de la Castrol. Motorul este într-o stare bună de funcționare, iar de schimbat am schimbat suspensiile și frânele cu totul+alte lucruri mici în interiorul mașinii). M-am gândit la acest "tuning" deoarece mașina are 1, 4 tone în CIV și este destul de leneșă la cei 75 cp ai ei și ca să îi iau un motor SH de 1.6 mă costă enorm motorul+omologarea+montajul.
David24876 întreabă: