| PinkHD3 a întrebat:

Buna ziua!
Vin cu o intrebare mai ales pentru cei din industrie "Tinichigerie".
As vrea sa ma angajez intr-un job similar iar intrebarea mea este cam ce este de facut acolo si daca necesita un curs sau ceva? Avantaje si dezavantaje. Daca merita sau nu. Multumesc

3 răspunsuri:
| JicaContra a răspuns:

Tichingerie inseamna prelucrarea tablelor (foi din metal), si consta in taiere, indoire, indreptare, sudare, chiar vopsire, etc.

da, iti cam trebuie curs, nu sunt operatiuni chiar simple, ca sa nu mai vorbim de protectia muncii, pentru ca lucrezi cu, chestii care iti pot sari in ochi sau mai rau

habar nu am daca merita sau nu, stiu doar ce e aia, am facut scoala de genul asta si mi-a ramas in cap, adica nu stiu nimic de nimic ce presupune in ziua de azi, si ca salariu si ca munca

| mgtow a răspuns:

Merita pentru ca sant multi ciudati care fac accidente si se cauta oamenii ca tine. E profesionala care ofera diploma sau curs contra cost apoi practica si angajare. De fel se pozitioneaza masina pe un utilaj metalic imens cu masuratori la mm - cm si se pune lantul in zona lovita apoi cu jn piston hidraulic o trage pana isi revine la pozitia originala sau se taie o parte din zona distrusa dupa ce s-a tras suficient apoi se sudeaza una impecabila https://youtu.be/uwtKAqwUxek

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

La inceputul carierei, faci urmatoarele:
-demontat elemente de pe masina (bandouri, oglinzi, faruri, semnalizari, aripi)
-matuiesti prin slefuire (P400 pana la P800)
-slefuiesti/matuiesti canturile si zonele in care nu intra masina de slefuit
-sufli de praf elementele
-degresezi elementele.

In faza a doua de experienta in tinichigerie, incepi sa indrepti tu diverse indoituri la ciocan ori spotter, aplici chit si il slefuiesti, apoi aplici materialele de pregatire: grunduri, spritzchit, primere, teroson.
Tot cam in jurul fazei a doua, incepi sa faci taieri de elemente, apoi fixare in suruburi, dupa care inveti sa sudezi cu aparatul MIG. In faza asta inveti sa faci si elemente ori segmente de reparatie, din tabla dreapta, ciocan si eventual prese.
Ultima faza a tinichigeriei este reprezentata de vopsirea lucrarilor. Aici trebuie sa ai rabdare, sa "furi" meserie de la un vopsitor experimentat, ca sa intelegi exact cum se comporta materialele, cum se mixeaza, cum se aplica, ce sunt reactiile, cum arata o suprafata acoperita insuficient, cum arata daca o acoperi prea mult. Cand faci primele experiente, ori faci umbre din acoperire insuficienta, ori ai parte de scursuri. Inveti cum sa indrepti greselile din mers.

Pe parcursul lucrarilor, ca tinichigiu trebuie sa stii cum se demonteaza/monteaza o capota, un geam cu tot cu macara, un parbriz, niste embleme, etc.

Teoretic trebuie curs de tinichigiu auto, practic insa, acele cursuri doar te ajuta sa obtii diploma, nu te invata absolut nimic. Trebuie sa gasesti un service care sa te accepte ca incepator, cu plata sau voluntariat, si doar asa vei avea de unde invata.