| Fane5827522 a întrebat:

Buna ziua, vin si eu cu o întrebare /nelamurire

Am logan 1.4 2008
Acum 2000 de km am schimbat kit-ul de ambreaj

Azi. Am observat ceva cam ciudat, pentru o masina pe benzina

Am plecat in treapta 1 din parcare si tineam piciorul aproape deloc pe accelerație, la o verificare mai atenta aveam sub 1000 de turatii
Am luat piciorul de tot de pe accelerație... Masina a mers 50 de metri, daca nu mai bine fara sa se oprească

Ceea ce mi se pare putin de neimaginat la o masina pe benzina

Am facut următorul test
Si am bagat o asa, fara sa accelerez in treapta a 2 a

Masina si-a marit viteza conform turatiilor de 800-1000 in treapta a 2a


Acum întrebarea
E normal asa ceva? Sa nu moara motorul masinii in turatii asa mici si mai ales in treapta 1? Fara sa accelerez deloc?
Sau trebuie sa schimb si cutia de viteze?

Tin sa menționez ca eu de obicei iau piciorul destul de incet de pe ambreaj
Cred ca undeva la 5-6 secunde tot procesul

5 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Da, este absolut normal. Masinile pe injectie de benzina au un sistem automat de mentinere a relantiului, care accelereaza singur cand este nevoie. La masinile vechi, cu injectie "monopunct", exista efectiv un motoras "pas cu pas", care apasa clapeta de acceleratie pentru relanti. La masinile mai moderne nu mai exista acel motoras, insa ECU motorului accelereaza la fel, cand relantiul este prea mic, sau se pune sarcina in el.
Eu am avut o Astra 1.6 8V care pleca la relanti mai bine decat unele dieseluri, nu murea motorul niciodata la ea.

| KovacsB a răspuns:

Daca stii sa ridici ambreiajul nu moare motorul la nicio benzinara.

| Zxcv6 a răspuns:

La benzinara moare motorul usor eu cred ca este ambreajul poate patinează puțin sau are un arc rupt

| Bărbatbine a răspuns:

Ai încercat programul rabla?

| Fane5827522 explică:

Sau poate sa fie tot de la ambreaj? Sa nu se fi facut instalarea corecta? Dar aici bănuiesc ca deja bat câmpii aiurea