La mine in zona este 20 lei 100grame, de regula 600gr intra in majoritatea masinilor, deci 120lei+50 manopera, 170 poate sa te duca maxim. Se ocupa multe serviceuri.
150 de lei o incarcare completa. Stiu de la tata, si persoana care i-a bagat nu avea firma sau asa ceva
La service poti rezolva aceasta problema, dar preturile difera la fiecare. Eu am dat 300 lei pe o incarcare.
Se ocupa majoritatea service-urilor mai mari. Pretul este de 20-30 de lei 100 de grame, si se mai adauga o diagnoza (vidare si alte verificari), care poate fi 60 de lei sau mai mult.
Mie la Ford imi intra 750 gr de freon, ma costa peste 200 de lei doar gazul, pe langa manopera.
Masinile mai noi au cantitatea ceva mai mica, poate chiar 500gr.
Te duci cumperi 1 sau 2 canuri,adica sprayuri din astea cu refrigerant pentru masina,oricine poate cumpara,se gasesc in magazine,desfaci capacele de la liniile de AC,scoti tot refrigerantu afara,conductele au ventile ca la bicicleta,ceva mai maricele poate,le scoti de tot,lasi asa cu alea scoase stiu si eu o ora doua,refrigerantu poate sa stea lichid si se evapora mai greu. Dupa pui vintilele la loc incarci cu cantitatea ce spune la maisna ta si aia e tot.
Sau daca doara trebuie sa completezi,cauta sunt sprayuri din astea cu ceas si pe acel ceas iti arata cat refrigerant trebuie sa adaugi sa fie ok sistemul tau.
Acum nu stiu daca se gasesc astea in RO,dar banui ca or fi,de ce nu.
Daca pierzi,inseamna ca undeva ai o scurgere, ar fi de preferat sa o gasesti, iar daca nu te pricepi mergi cu masina la careva care se pricepe. Daca te duci la service, sigur aia nu-ti repara nimic, te asigur, aia iti completeaza si tia luat banu si aia e tot.Peste un an te duci iar normal ca refrigerantul se pierde pe undeva.Aia nu au nici un interes sa iti repare tie problema.
Ca sa repari trebuie sa dai refrigerantul afara, adica freonul cum zic oamenii, freon este de fapt sau era un refrigerant folosit prima oara, asa s e numea si de aici oamenii au continuat sa zica freon in loc de refrigerant.In sf deci trebuie scos afara tot, apoi bagat nitrogen, adica azot gaz sub presiune, stiu si eu 150-200 psi si lasat asa juma de ora o ora dupa caz,si verificat daca scade. Daca scade atunci ai scurgere pe undeva,Se verifica pe unde curge,se rememdiaza,se trage apoi vacum,se baga iar refrigerant nou si aia e tot, asta este un job corect.
Acum ca nu are cine face astea mergi si tu cu turma, ce fac toti faci si tu, completezi in fiecare an sau cand ai nevoie si aia e.
Ce am spus eu se poate face si la scara blocului pe bune, doara ca iti trebuie o butelie de nitrogen sub presiune, in rest nu prea ai nevoie de scule.
cosmindrx25 întreabă: