| Anonimuserr a întrebat:

Cam cat tine un motor de Dacie fie ca vorbim de Logan, Sandero, Duster, Lodgy sau oricare alta marca BMW, Audi, Mercedes, Porsche? Pana la cati km se poate rula o masina? AM vazut multi ca vand si cu 120000 km sau 180000 la un Porsche am vazut 250000 Km.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Am avut Logan 2009 cu 400. 000km la bord, motor in stare perfecta. Si n-a fost condus de profesionisti, ci de taximetristi. Pana pe la 160. 000km a fost masina personala, apoi taxi. Eu cel putin, am condus-o si sportiv, si econom. Cam la fiecare drum atelier-oras, prindeam 120-140 cu ea.
Scaunul soferului fusese rupt, interiorul prezenta ceva uzuri, bratele erau irecuperabile, rulmentii se spargeau pe banda pana am schimbat fuzetele. In rest, nu avea rugina, mergea drept, nu uza cauciucuri, si scotea consum foarte bun.
La Logan sunt putin mai slabe diesel-urile, pentru ca sunt foarte pretentioase. Apropo, sunt dci, nu TDI.
Am mai avut si un Golf 2 cu aproape 400. 000km, care culmea, arata foarte bine, si motorul nu avea nici o problema. Ruginisera piesele (nu caroseria) de sub el, in rest era impecabila masina.
Un prieten a vandut recent un Ford Focus din 2002 cu 290. 000km la bord, impecabila masina la toate capitolele.
Masinile de acum incep sa aiba probleme abia peste 300. 000km, daca sunt exploatate corespunzator.

24 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Iti dau doua exemple de taxiuri Logan:
1.4 mpi, cumparat de mine pe la 380. 000km, mergea impecabil motorul, am apucat sa lucrez pe el, si scotea un consum de 5.5-6.5%, in regim mixt. Nu avusese GPL niciodata. L-am vandut inapoi cu 400. 000km, aceleiasi societati, care l-a intors la treaba (eu i-am facut revizie mecanica la suspensie mai ales, si estetica).
Alt taximetrist din oras, are un 1. 5dci, iar acum cateva luni trecuse de 700. 000km, fara interventii in motor. La acel numar de km, motorul nu mai mergea in parametrii normali, ca se ovalizasera cilindrii. Mi-a zis ca la 500. 000km mergea perfect.
Motoarele 1.5 dci insa nu sunt foarte fiabile, din cauza service-urilor, cel mai des. Sunt dificile la reparatii/intretinere, cine nu cunoaste acele motoare, ar fi bine sa nu se bage... Dar se tot baga, si asa ajung motoare cu 20. 000km la bord, sa rupa distributia, si sa faca praf motorul. Iar de la motorina proasta sau interventii ne-avizate in soft sau la injectie (mai ales daca iti schimba un Dorel injectoare), din nou, se poate face praf motorul. Nu e un diesel rezistent, cum e un 1.9 TDI ALH, sau un motor de Mercedes din anii '80-'90. Insa cine le-a folosit cum trebuie, si le-au facut reviziile la mecanici cunoscatori (ideal la reprezentante Renault), se bucura de performantele dci-ului si acum, la 12-13 ani de cand e prezent in Romania acest motor (pe Logan si Megane, cel mai des).
Motoarele pe benzina de la Dacia sunt mult mai usor de intretinut, nu au nevoie de tratament special ca dci-ul.
Motoarele reusite trec de 400. 000km fara probleme. Am avut un Golf 2 1.6TD cu 399.800 si ceva. Nu mi-au placut performantele, si l-am vandut fara sa il conduc mai mult de 100km. Masina avea piesele de dedesubt foarte ruginite (conducte de frana, limitator, si alte 'chestii', insa exterior arata foarte bine, si mergea ok.
Masinile din targuri au kilometrajul dat inapoi, in mare parte. Masinile de 10-15 ani, aduse din Germania, nu au doar 180. 000km-230. 000km cum scrie in bord. Dealerii le fac revizii amanuntite, si le cosmetizeaza foarte amanuntit, apoi le dau inapoi din kilometraj, cat sa para mai pastrate. In realitate insa, cunosc cazuri cu masini apropiate de 400. 000km, care s-au resetat pana pe la 180. 000km. Chiar si una cu 436. 000km, care s-a dat cel putin la jumatate, si s-a vandut fara ca(,) cumparatorul sa aiba dubii. Si chiar mergea de parca avea sub 200. 000km parcursi.
Cel mai recent, am circulat cu masina unui prieten, Focus 1.8 TDCI din 2002, cumparat din targ cu ~260. 000km, cu carte service care atesta kilometrajul real, in Germania, fusese al unei femei (unic proprietar). Singura problema pe care a intampinat-o, a fost un senzor de turatie 'murdar'. Un mecanic foarte bun, care se ocupa doar de Ford, a mers la sigur si i-a rezolvat problema. Am condus-o mult, avea 290. 000km, si nu avea nici o problema. A vandut-o zilele astea, la mai putin de un an de la cumparare. Inca dezvolta lejer performantele de fabrica (210km/h oricand, consum mediu 6%).

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Motoarele noi nu mai sunt proiectate sa tina milioane de km, in general se sparg dupa 500.000
De asemenea, nu mai exista diferente intre marci cand vorbim despre fiabilitatea motoarelor.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Ba exista, TSI-urile n-ai cum sa le pui pe aceeasi dunga cu motoarele reusite.
Una e sa ti se phota Loganul la 600. 000km, alta e sa nu ajungi la 50. 000km cu un Polo 1.2 TSI, fara sa te rogi pe la reprezentante sa iti desfaca (din nou) distributia, ca iar suna a masina de tocat carne, si vecinu de la 3, care ti-a recomandat "volzvagan ie sheli mai buni", si are aceeasi generatie TSI, dupa ce a incercat sa-si faca reviziile singur a ajuns sa schimbe motorul la o masina (ma rog, un VW) nou.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

TSI-ul am auzit ca nu e prea fiabil. In schimb TFSI-ul este destul de laudat, in special motorul supraalimentat de 1.4.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Ambele sunt supraalimentate, atat TSI cat si TFSI-ul...
Eu n-as lauda motorizarile mici cu 'cai' multi.
Nu le-a iesit celor de la Ford, Ecoboost-ul de 1.0, si sa te astepti sa fie ceva de motoarele 'volsvagin'...

| Anonimuserr explică:

Cred ca deja la 150000 km deja da sa se strice pentru un utilizator de rand un sofer de rand. Nu am vazut sau intrebat taximetristi sa-mi spuna si pe loganele vechi sau noi cati km au masinile rulati. Sincer, oricum se pare ca trag Loganele vechi din 2004 si acum in 2015.

| iSwag a răspuns:

Din cate stiu un diesel bine intretinut ajunge pana la 750000. Mnah. asta e pe la "radio-sant".

| Bucuresti_Rutare_1994 a răspuns:

Salut!
Sincer, eu mai sus de 200.000 km la dacie nu am vazut. Deci in principiu 150.000 la logan si 170.000 duster daca ai grija de ea.

| suntserios a răspuns (pentru Bucuresti_Rutare_1994):

Te ai suit vreodata intr un taxi? Eu nu am vazut Logan taxi cu mai putin de 200. 000km

| Bucuresti_Rutare_1994 a răspuns (pentru suntserios):

Mane, in caz ca nu stii, firmele taxi cumpara masini la preturi infime. toate jafurile obosite si le remediaza partial incat sa arate ca noi. de asta sunt numai babaciuni

| suntserios a răspuns (pentru Bucuresti_Rutare_1994):

Firmele de taxi cumpara flote de masini de noi care le exploteaza pana se fac praf, adica dupa vreo 400. 000km

Si daca ar cumpara sh uri si le ar reconditiona motoarele tot duc peste 300-350. 000km fara probleme. Cunosc personal cateva loganuri, care nu sunt taxiuri care au trecut lejer de 200. 000km. Ca ruginesc, ca scartaie interiorul, e alta treaba dar motoarele sunt extrem de fiabile, precum sunt la intreaga gama Renault, mai ales diesel urile

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Bucuresti_Rutare_1994):

Pe taxi sunt loganuri peste 400000 km.

| Bucuresti_Rutare_1994 a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Am inteles. Eu ti-am dat un raspuns inspirat din ce stiam de la fratele meu. avea o dacie 1310 si mai mult de 200.000 nu avea. a crapat pana la urma

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Bucuresti_Rutare_1994):

Nu pune 1310-le cu masinile de acum.
Am carnetelul cu toate interventiile de la 1300, din 1976 pana in prezent... La 50. 000km a schimbat ambreajul, la 76. 000km deja a umblat in motor, iar la astea noi, nu deschizi capota decat pentru schimb de ulei si verificari, cel putin in primii 5 ani, sau 200. 000km. Ma rog, la alea fiabile.
Mai am si o 1310 adusa din Ungaria (de aia de export, pe care se bateau romanii prin '90). Are acum vreo 115. 000km. Primavara asta m-am apucat sa schimb kitul ambreaj, avea vreo 112. 000km si era mort kit-ul, abia mai statea pe loc, in viteza. Am gasit niste ciobanii pe acolo, semn ca eu am pus cel putin al 3-lea ambreaj, pentru kilometrajul asta.
La 1310 ai permanent de facut cate ceva, nu faci nici 1000km fara sa repari/reglezi/injuri ceva.

| Anonimuserr explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Deja la 100000 km parcursi e prea mult, este o rabla. cat te mai poti bucura de ea maxim 1 an 2 si atat, iar la revanzare sa o vinzi nu cred ca mai iei mare lucru, poate mai scoti bani doar daca era BMW X5, Porsche, Audi. Dar la o Dacie daca mai scoti maxim 2000 Euro.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Anonimuserr):

Vorbesti prostii.
Nu stiu despre care Dacie vorbesti, dar:
Daciile 1300/1310 cu carburator se refac des, cunosc cazuri care au trecut de 400. 000km. cu RK treci de milionul de km cu aproape orice masina.
Daciile 1310 Li (cu injectie Bosch) au setul motor mult mai rezistent, trec de 200. 000km fara interventii in motor.
Daciile Supernova, Solenza, Logan, Sandero, etc, trec de 400. 000km garantat, fara interventii in motor.
Dupa 'valorile' pe care le vezi in domeniul auto, se vede ca esti inca prea mic pentru permis. Citeste raspunsurile si baga-le la cap, ca reflecta realitatea.

| Anonimuserr explică (pentru NoTurbinaNoGood):

La Daciile 1300 si 1310 nu ma pricep, dar ma refeream la Logan, Lodgy, Sandero, Duster si chiar masinile astea straine mai vechi.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Anonimuserr):

Si daca 'te pricepi' la Logan, cum explici ca exista Loganuri la 200. 000km impecabile, si taxiuri care inca trec ITP-urile, cu peste 400. 000km?

| Anonimuserr explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu ştiu sincer care este răspunsul corect. Probabil că excelenta folosire a motorului condusul de către un profesionist fără a-l brusca ca un şofer obişnuit. Sigur alea cu 400.000 km sunt tdi-uri şi nu pe benzină. Nu ştiu care ar fi rasăpunsul corect. Tu ce crezi de ce există maşini Logan cu km enormi?

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Eu am condus ceva masini la viata mea si vreau sa-ti zic ca spre deosebire de altele, Loganul chiar e masina. Singura lui problema e ca tot interiorul este facut cu piese low cost care se deterioreaza usor. Nici tabla nu prea e de calitate, aici ma refer strict la Logan 1 pentru ca peste Logan 2 n-au trecut prea multi ani. Plusurile in schimb sunt multe fata de masinile din aceeasi clasa. In primul rand ca e asamblat in Romania si nu prin Turcia sau Singapore. In al II-lea rand este super spatios pentru o compacta. In al III-lea rand ca treci cu ea peste toate denivelarile si urci toate bordurile. In al IV-lea rand e ieftin de intretinut si e plin de mecanici care stiu s-o repare, nu se uita la ea ca la felul 7. Iar pretul este de departe cel mai mare atu.
Sa nu mai vorbim ca are motoare si cutii de Renault. Loganul pe benzina 1.6 16V e mult mai elastic si mai placut la condus decat Octavia, Astra, Linea sau Focus. Fordurile cel putin trebuie conduse cu dublu ambreiaj, altfel smucesti la fiecare schimbare de treapta cand ai viteza. MCV-ul mi se pare ca are suspensie independenta pe spate si primul model are si 7 locuri.

| Anonimuserr explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Am inteles, multumesc mult pentru informatii, apropo. Crezi ca o masina la 70000 km Diesel sau Benzina este tocmai buna chiar daca o iei la mana a doua indifernet ca e Dacie sau alt producator? Sau o masina la 120000 km, ma refer pentru a fi cumparata de cieneva si a nu avea problema cu ea sa traga bine. Un logan la mana a doua de prin 2006 sau 2008 costa cam 4000, 5000 de euro.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Anonimuserr):

Ca sa fiu sincer cu tine, in afara de Mercedes si BMW care sunt ceva mai trainice, orice masina SH vine la pachet cu niste probleme la care se mai adauga ulterior si altele. Te sfatuiesc sa-ti cauti o masina cat mai noua ca an de fabricatie pentru ca numai asa limitezi neseansa sa apara neplaceri. Nu numai numarul de km conteaza la o masina. De exemplu, o masina din 2008 care are 150000 km se tine mult mai bine decat o masina din 2003 care are 70.000 km.
In concluzie, mai bine Logan sau Opiel din 2007-2008 decat foltvagin sau haudi din 2001-2003.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Anonimuserr):

Am avut Logan 2009 cu 400. 000km la bord, motor in stare perfecta. Si n-a fost condus de profesionisti, ci de taximetristi. Pana pe la 160. 000km a fost masina personala, apoi taxi. Eu cel putin, am condus-o si sportiv, si econom. Cam la fiecare drum atelier-oras, prindeam 120-140 cu ea.
Scaunul soferului fusese rupt, interiorul prezenta ceva uzuri, bratele erau irecuperabile, rulmentii se spargeau pe banda pana am schimbat fuzetele. In rest, nu avea rugina, mergea drept, nu uza cauciucuri, si scotea consum foarte bun.
La Logan sunt putin mai slabe diesel-urile, pentru ca sunt foarte pretentioase. Apropo, sunt dci, nu TDI.
Am mai avut si un Golf 2 cu aproape 400. 000km, care culmea, arata foarte bine, si motorul nu avea nici o problema. Ruginisera piesele (nu caroseria) de sub el, in rest era impecabila masina.
Un prieten a vandut recent un Ford Focus din 2002 cu 290. 000km la bord, impecabila masina la toate capitolele.
Masinile de acum incep sa aiba probleme abia peste 300. 000km, daca sunt exploatate corespunzator.

| Cedry2k8 a răspuns:

Depinde de folosinta. Poti gasi sute de masini cu 1.000. 000km care merg perfect si arata impecabil..nu stiu de ce lumea compara masinile dupa cati km s-au mers cu respectiva masina...

| Lindoro a răspuns (pentru Cedry2k8):

Cu cat o masina are km mai putini cu atat nu trebuie sa incepi sa schimbi aproape tot la ea.Mai bine cumperi una cu km cat mai putini decat sa iei una uzata care necesita drumuri la service in fiecare luna.Degeaba arata bine caroseria daca restul e terminat(la fel ca la femei)!