| king5151 a întrebat:

Cam câți cp obtii dacă anulezi dpf la o mașină? Am auzit ca si 20+

8 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Cam zero. Sau poate chiar pierzi din ei.

| Simpatic a răspuns:

Noi oamenii maturi nu facem liniute pe sosea si daca le-am face ar fi intr-o competitie, acolo unde nu au acces proxenetii si ascultatorii lui dani mocanu, cei care isi tureaza prin oras bolizii diesel mana a 14-a produsa de iubi sau printesa, la care au stage 1, ci pasionatii care au 2 turbine benzina si 30k euro investiti doar in tuning happy

Am explicat si cu alta ocazie pentru drag race importanta este greutatea, raportul masa/cai putere, tractiunea, conteaza si ce anvelope se folosesc si ce tip de cutie exista si cum pune masina cai putere la sol!
La drag racingul profesinist conteaza mult anvelopele, ele fiind slickuri.
Este insa o diferenta intre profesinism unde se folosesc masini foarte usoare cu multi cai putere, dar care nu-s sigure pe sosea la condusul de zi cu zi, este lesne de inteles la 900 kg si 2000 Cai Putere nu ai ce sistem de frana omologat sa pui (in afara de parasuta) care sa opreasca masina! Nu o dati cu Bugatti ca acolo e altceva, acea masina nu are 900 kg!

De aceea cele mai bune masini pentru liniute vor fi in primul rand turbo-benzina apoi turbo diesel si nu invers, bineinteles aici nu comparam mere cu pere ci acelasi model turbo benzina respectiv diesel la aceeasi capacitate cilindrica si aceeasi greutate, aceeasi transmisie etc, benzina va avea avantaj, avantajul este dat de cai putere si cuplul care actioneaza intr-o alta plaja, deci cuplul mare de la diesel este FAIL comparand cu CP de la benzina, cursa o castiga plaja si cai putere nu cuplul mare plafonat

Trebuie pornit de la definitia puterii:

Puterea (W) = Cuplul (Nm) x Viteza unghiulara (rad/s)

Puterea (CP): Cuplu (Nm) x Turatia (RPM) totul sub 7120

In cazul motorelor pe benzina este nevoie de un cuplu mult mai mic pentru a atinge un numar de cai putere, numar atins mai repede decat o masina pe diesel (vezi definitia de mai sus), de aceea masina pe benzina la modul general este mai rapida!

Asta este si motivul pentru care vei gasi configuratii de genul 220 CP si cuplu 300 Nm benzina sa fie la fel de rapida ca o masina de 280 CP si cuplu 600 Nm diesel! Sau tot in acest caz 220 CP 300 Nm benzina sa fie mai rapida decat 220 CP 600 Nm diesel.
Deci nu cuplul mare al dieselului este relevant ci RPM-urile pe care benzina le are mai sus decat dieselul si implicit plaja pe care actioneaza caii putere!

Asta asa la modul simplist.

Ca producatorii precum audi, mercedes au tot felul de tertipuri prin care fac ca masini de 1900 Kg sa atinga 0-100 km/h sub 4 secunde, este o performanta inginereasca, dar ea este ajutat de cutii de viteze automate performante si tractiune integrala performanta alaturi de motoare mari de la 3000 cm3 in sus! Sau masini hribride cu motoare de la 2000 cm3 si motor/motoare electrice de la 100 cp in sus, adica un combo cu multi cai putere si cuplu!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu obtii nimic, am condus multe masini inainte si dupa anulare, iar puterea este fix aceeasi, inclusiv la cele care au venit cu dpf infundat.
Punctele de amenda si un motor mai relaxat sunt tot ceea ce obtii, dar puterea este aceeasi, in limita softului.
Un motor bun (exclus PD by VAG), are softul undeva in limita a 70% din puterea pe care este capabil sa o genereze dpdv mecanic. Anuland dpf-ul, hartile de limitare a cuplului functioneaza in aceiasi parametri, deci nu vei simti nici o schimbare dpdv al puterii.
Doar daca faci stage 1 la anularea dpf-ului, castigi putere.
Dar daca e VW, dupa stage 1 lesina turbina, ca deh... Injinerie hitlerista.

| king5151 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am inteles, am vazut ca te pricepi. cam ce conteaza la o liniuta? in afara de putere si greutate, fac si 20 30cp in plus diferenta?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru king5151):

La o liniuta ar trebui un soft concentrat pe ture joase, anvelope foarte bune si un ambreiaj de competitie, ca alea stock cedeaza foarte repede.
20-30cp nu conteaza prea mult, ci mai degraba plaja cuplului si etajarea cutiei de viteze. Daca ai o cutie "scurta" si un motor ce trage bine doar intre 2200rpm si 3000, adversarul se duce inainte doar din avantajul turatiei si a cutiei mai lungi.
Daca m-ar pasiona liniutele cu diesel, as incepe cu un motor in 4 cilindri si 16 valve. Astea sunt echilibrate si urca bine in turatie.
Dar neaparat sistem de injectie CR, pentru ca injectia veche cu pompa rotativa sau pompe-duse nu sunt la fel de eficiente dpdv al formarii amestecului.

| king5151 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Un a6 de 190 cp crezi ca are sanse cu un e46 de 150cp? tinand cont ca e mai usor e46

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru king5151):

Nu am idee, cifrele uneori nu conteaza deloc. In sportul asta, totul e "pe incercate".

| Frank51 a răspuns:

Zero cp dacă anulezi doar din soft, poate 5 cp dacă anulezi fizic.