Poti sa montezi de exemplu un kit de exterior sport din dezmembrari, original, fabricat pentru acelasi model de masina.
Asta inseamna: kit bare + praguri si eventual eleron, de pe versiuni de genul: Cupra (Seat), GTI (VW), RS (Audi, Renault), M (BMW), AMG (Mercedes), OPC (Opel), etc.
Mai poti sa montezi suspensie sport aftermarket dar fixa, omologata, care nu coboara sub 10cm sau cat e limita europeana. Alea reglabile nu sunt omologate.
Poti monta jante si anvelope care respecta dimensiunile notate in CIV.
Poti monta faruri, stopuri si semnalizari aftermarket (tuning) omologate, dar trebuie sa mergi in service pentru asta, apoi la RAR pentru mentionarea lor in CIV.
Poti monta pleoape pe faruri, daca sunt omologate RAR si primesti hartii doveditoare (omologare + montaj autorizat). Aceeasi treaba si cu folia fumurie de pe geamuri.
Nu poti monta leduri pe exteriorul masinii, in schimp poti monta ce vrei tu la iluminarea interiorului.
Poti duce interiorul la retapitat, in ce culoare doresti, dar sa fii atent la airbag-uri, sa nu fie blocata calea lor.
Esapamentul poate fi modificat in ateliere autorizate RAR pentru treaba asta, dar trebuie sa pastrezi catalizatoarele originale, filtrul DPF si sa nu depasesti limita de decibeli mentionata in CIV.
Mai poti adauga in masina sisteme multimedia de orice fel, atat timp cat nu renunti la scaune si centuri.
Poti monta optiuni pe care nu le-a avut masina, cum ar fi spalatoare de faruri, geamuri electrice, trapa, alarma (in limitele legii), inchidere centralizata.
Daca vrei upgrade la frane, trebuie sa procedezi ca si in cazul kit-urilor de aspect: iei de pe acelasi model de masina, dar cu o versiune superioara tie.
De exemplu, daca ai o tigaie de Passat b5 AFN, poti lua fuzetele complete (rulment, fuzeta, disc + etrier si senzori ABS) de pe un Passat VR6. In felul asta nu ai nici o improvizatie, ai un sistem de franare calitativ, fara riscuri, care se potriveste 100%.
Daca ai un Opel Vectra 2.0 diesel cu discuri de 285mm, iei din dezmembrari fuzete sau discuri + etriere si suporti de pe un Opel Vectra 3.0 CDTI, care sunt mai mari cu cativa centimetri, si franeaza mai puternic. Sau iei de pe OPC, care la fel, sunt mai mari decat cele clasice.
De aia nu imi place ro in privinta modificarilor, orice rahat faci trebuie sa notifici rar si daca nu corespunde cu civ jantele de ex zice ca nu ai voie sau trebuie facute manarii care costa alti bani ca sa treaca, multi merg la misto ilegal modificate cu ele prin tara -- e o firma Ugod customs pe langa Timisoara care face evacuari custom, mi-a zis ca el le face ca la carte dar neomologate, pentru a evita problemele cu politia mergi incet pe langa ei lol asa ceva ca la nebuni. In Anglia orice piesa ca e omologata sau nu e de calitate pui orice la masina si nimeni nu cere explicatii, mecanicul care face reviziile si orice reparatie la masina face ITP baga in baza de date inspectia si atat, doar asigurarea trebuie notificata altfel se considera invalida daca nu anunti ce modificari ai facut la masina, atat timp cat nu cresti caii putere la ea si pui orice nu creste pretul asigurarii.
Ma gandeam sa pui piesele stock la loc cand mergi la itp si dupa cand pleci sa le scoti si sa pui tuningu dar na cand o fi control trafic cu statie itp...
In ro cu masina modificata ilegal circuli noaptea cel mai bine
Daca erai in uk puneai ce vroiai fara omologari sau autorizatii rar, doar asigurarea trebuia notificata sa iti bage in sistem modificarile.
Cat despre filtre, turbina mai mare, discurile de frana ventilate perforate, alt sistem de evacuare, bujii?
Piesele mecanice nu necesita omologare atat timp cat nu schimbi motorul cu totul, sistemul de iluminare sau componente care afecteaza zgomotul si noxele
Alexandru250201 întreabă:
AgruptiS7 întreabă:
anonim_4396 întreabă:
David24876 întreabă:
led889 întreabă: