Vad ca nimeni n-a scris nimic de verificarea seriei motorului. Sigura-te ca seria motorului este aceeasi cu cea din acte. Mi-am luat o super teapa cu prima masina, exact din cauza ca nu am facut acea verificare, si masina avea alt motor.
Apoi, cel imi bine ar fi sa mergi la un service autorizat si sa discuti cu un mecanic. ii explici ca nu te pricepi si ca vrei sa aduci o masina la el sa iti spuna daca are vreo problema. Vei plati maxim 100 lei respectiva diagnoza si e cea mai sigura varianta pe care o poti alege. Un mecanic o va urca pe elevator, se va uita pe dedesubt si iti va spune exact orice este in neregula cu masina, daca a fost lovita, daca are nevoie de schimburi de piese, etc...
O pot verifica la service inainte de a o cumpara?
Normal ca poti. Este dreptul tau sa o duci la ce service vrei sa te asiguri ca nu arunci banii pe fereastra.
Nu cumpara nimeni o masina fara sa o verifice mai itai.
Mai întâi de toate, vezi să nu fie furată, apoi mergi cu ea în service pentru o constatare. Dacă are probleme minore, gen o bucșă de schimbat, nu-i problemă, poate mai poți negocia la preț.
In primul rand la actele masinii.Ia cu tine si pe cineva care se pricepe bine la mecanica.
1.Caroseria (tabla) sa nu fie ruginita, sa nu fie indoita, sa nu fie revopsita sau cu zone de alta nuanta, sa nu aiba parti mai moi decat restul caroseriei (piesele de schimb sunt in general chinezesti, de proasta calitate, apesi pe tabla si se indoaie), sa nu aiba suduri.
2.Pe dedesubt sa nu aiba urme de sudura, sa nu fie legata cu sarma, sa nu se cunoasca vreun semn ca s-a umblat la ea.
3.Interiorul sa arate bine, ingrijit, sa nu aiba piese schimbate, toate piesele sa aiba acelasi stil, altfel ceva s-a intamplat si au fost schimbate.
4.Motorul trebuie sa porneasca la sfert, adica se invarte de maxim doua ori si apoi trebuie sa porneasca.
5.Sa nu scoata fum nici negru nici alb, sa faci o proba cu ea,conduci mai dur,vezi cum se descurca, ii cade vreo roata,ii scartaie ceva, etc.
In rest, spune o rugaciune, pentru ca o masina de vanzare e vanduta cu un motiv, si daca nu-l descoperi atunci, in cateva luni de zile il vei observa.
Pe partea tehnica, cel mai sigur o duci la un service sa se uite ei, oricat de priceput ar fi cineva nu se poate uita pe sub masina cum trebuie, e destul de greu sa-ti dai seama de kilometraj daca a fost modificat, sunt cateva lucruri importante dar greu de vazut in afara unui service. Cele din strainatate au foarte, foarte multi km la bord, ca-s fugarite pe autostrazi si mai mult ca sigur ca daca arata 100.000 sigur are de fapt vreo 300.000 facuti Pentru acte ai aflat deja destule. Succes!
Ia un specialist in care ai incredere, cu tine! poti fi foarte usor pacalita de cel care vrea sa vanda, de aceea masina trebuie sa fie vazuta de cineva care chiar se pricepe!
succes
Nu te duce singura in nici un caz, cheama pe cineva care se pricepe la masini..si ai grija si la acte, sa fie in regula..nu ai vrea sa cumperi o masina furata de exemplu.
Mergi cu cineva care se pricepe. Daca nu ai un prieten care se pricepe, intinde-ti antenele si sigur vei gasi pe cineva. Daca nu, plateste pe cineva care se pricepe.
MAREEEE ATENTIEEEE dar maree atentie trebuie sa ai si la prima mana, in caz ca masina e la a 2'a deja, dai fold daca nu iti convine deal'ul.
In primul rand daca e adusa din Germania, FOARTE mare grija la acte sa ai tot brief mic, mare, numere de Germania cu talonul lor, sa-ti dea fiscal, procura cum a a fost adusa masina(pe roti, pe rampa etc) daca e din ro e mai simplu, fiscal in primul rand apoi partea estetica/tehnica nu te duce singura ia pe cineva care stie si mecanica si tehnica, e foarte greu sa vezi toate dedesubturile decat cu cineva care se pricepe foarte bine. iti spun din proprie experienta, am avut batai de cap pentru o amarata de masina de 1000 de euro pentru ca nu mi s-au dat toate actele si cu interventii si telefoane am reusit sa o rezolv. Neaparat fa-i test la un centru autorizat astfel poti vedea daca are erori, unde si de ce, trebuie verificat tot motor, directie, frane, aer conditinat sa mearga (daca are), geamurile daca sunt electrice daca merg, toate maruntisurile care sunt multe dar verifica-le.
Testul la cetrul autorizat il pot face si inainte sa o cumpar?
In primul rand, trebuie sa fii atenta la comenzile de baza: Frana, Ambreiaj, Acceleratie, dar nu doar la asta ci si la faptul ca ar putea fi furata...Dar de sigur nu mergi tu prima oara, lasi un specialist... FUNDA?
Astfel de intrebari nu-si au locul aici. Iti pot insirui acum 1000 de lucruri la care sa te uiti, dar e degeaba. Te vei pierde oricum daca dai peste unul care stie ce face si vede ca tu nu cunosti domeniul.
Asa ca uita tot ce ti-au scris copiii astia pe aici, astea sunt valabile doar la NFS.
Ia cu tine pe cineva care se pricepe. Daca nu cunosti pe nimeni, du-te la un service mai mare, ia un Dorel de-o aripa si intreaba-l cand termina programul si cat vrea ca sa mearga cu tine ( suna ciudat, dar ai prins ideea ).
Atentie, rolul lui Dorel (sau al prietenului cunoscator) este doar sa iti spuna daca merita investigat mai departe sau nu, nicidecum raspunsul lui nu este unu final. El iti poate spune daca sasiul a fost lovit, daca lonjeroanele sunt indoite, etc, dar nu iti poate spune de exemplu. corectia unui injector. Acum vine partea 2.
Dupa ce Dorel ti-a zis ca e ok masina si merita detaliat, mergi obligat la un service autorizat al marcii respective pentru "inspectie vanzare-cumparare". Chiar asa se numeste, toate reprezentantele care se respecta ofera asa ceva (medie cam 100-200 RON), dureaza intre 1 si 3 ore, functie de perioada - cel mai bine faci programare de pe o zi pe alta. Astia verifica atat masina cat si actele.
ATENTIE! Daca vanzatorul iti spune ca "te strecoara" el in program sa faci inspectia mai repede, fugi. Inseamna ca are pe cineva acolo si toate testele iti vor iesi perfecte, apoi in o saptamana incep sa iti pice bucati.
ATENTIE! daca vanzatorul iti spune ca a scos deja certificatul de autenticitate de la RAR "ca sa economisesti tu timp", fugi. Certificatul de autenticitate se scoate numai de fata cu noul proprietar, altfel risti sa te trezesti cu bratari pentru masina furata sau scoasa din circulatie.
Am jucat ambele roluri in povesti de genul asta, asa ca ce iti spun iti spun din experienta, nu de pe Google.
Nu iti asuma niciun risc, mergi la sigur cu tot, chiar daca trebuie sa dai un ban in plus (amicului / lui Dorel, la verificare, etc) si fugi la orice semn de suspiciune. Mai sunt si alte masini, nu e aia singura.
Putini sau multi, sunt banii tai, e pacat sa ii pierzi pentru vreo prostie pe care ai omis-o
afrodita3333 întreabă: